Löneadministratör sökes

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Nobeli Business Support AB är ett tjänsteföretag med ett kunderbjudande inom bl a verksamhetsområdena Dokumenthantering, Lön och personal samt Säkerhet.

Företaget har ca. 140 anställda med en omsättning på ca 170 miljoner och finns i Karlskoga, Örebro, Linköping och Jönköping. Läs mer på www.nobeli.se.

Vi erbjuder utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor, kunder och våra leverantörer. Vi prioriterar kompetensutveckling och erbjuder stöd och resurser för att utvecklas i yrkesrollen. Vår värdegrund är viktig för oss och den bygger på kompetens, kvalitet, förtroende och framåtanda och finns med som en grund i vårt dagliga arbete. Hela verksamheten befinner sig i en rolig utvecklingsfas där vi har ett högt engagemang och strävar hela tiden framåt.

Vill du jobba med lön i en utvecklande miljö? Vi har fått ett nytt kunduppdrag och behöver därför förstärka vårt team i Karlskoga med en Löneadministratör. Här får du tillsammans med ett drivet och kompetent team arbeta tillsammans med en ny kund.
 
Du erbjuds ett utvecklande jobb, i ett bolag som just nu är inne i en spännande utvecklingsfas, där du tillsammans med andra skickliga kollegor får ta ett stort eget ansvar för löneprocessen och  de förbättringar som kan skapas tillsammans med kunden.
 
Arbetsbeskrivning
I en roll som Löneadministratör hos Nobeli behöver du kunna hantera hela löneprocessen och ha viljan att sätta dig in i nya områden. Allt för att skapa en bra tjänst med hög kvalitet till våra kunder.
 
I ditt arbete ingår bland annat:
·         Kontakt med kundens beställare och anställda
·         Hantera tid- och resefiler från försystem
·         Hantera och utveckla löpande lönearbete
·         Kvalitetssäkra löneprocessen
·         Göra beräkningar och analyser av lönedata
 
Vi tror på att ständig kompetensutveckling är en del av ett hållbart arbetssätt och du kommer därmed erbjudas stöd och kompetensutveckling för att utvecklas i yrkesrollen. Vi erbjuder SRF certifiering och möjligheten att bibehålla den. Vår värdegrund är väldigt viktig för oss och den bygger på kompetens, kvalitet, förtroende och framåtanda och finns med som en grund i vårt dagliga arbete.
 
Det finns gott om utvecklingsmöjligheter, då vi inom Lön och personal Karlskoga levererar lön till 23 olika kunder och hanterar ca. 7500 löner varje månad. Hela verksamheten befinner sig i en intressant utvecklingsfas med högt engagemang och en strävan framåt, där du i din roll blir viktig för att vi ska lyckas i våra uppdrag.
 
 
Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete inom löneadministration samt erfarenhet från att arbeta med lönesystem och tidsystem. Du har också goda kunskaper i excel och word.
För att lyckas i rollen tror vi att du är noggrann och en god administratör, tycker om ordning och reda samt är van att tolka lagar och kollektivavtal. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och här värdesätts även en utpräglad samarbetsförmåga samt en hjälpsam och prestigelös inställning som bidrar till det redan idag positiva arbetsklimatet. Att leverera service på hög nivå och på ett affärsmässigt sätt är självklart för dig.
 
Du är också van att driva kundmöten och på ett proaktivt sätt vill utveckla löneprocessen tillsammans med kunden. Är du van att hålla presentationer och jobba med powerpoint ses det som meriterande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nobeli Business Support AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Postadress

None
KARLSKOGA, 69180

Liknande jobb


31 oktober 2024

24 september 2024

Lönekonsult

Lönekonsult

31 oktober 2024

Löneadministratör, Huddinge kommun

Löneadministratör, Huddinge kommun

30 oktober 2024