OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en löneadministratör med ett års tidigare erfarenhet och ett öga för detaljer? Känner du dig bekväm med lönesystem så som Primula och vill få möjligheten att arbeta på en intressant arbetsplats med kulturhistoriska inslag? Då får du gärna läsa vidare och skicka in en ansökan snarast!
Om tjänsten
Vi på Perido söker efter en löneadministratör till vår kund ett statligt museum inom kulturhistoria. Du kommer att få stötta den befintliga ekonomiavdelningen med löneadministration under fyra månader. Kundens kontor är beläget centralt i Stockholms City.
Dina arbetsuppgifter
Hantering av timanställdas lön
Kvittohantering
Utlägg
Reseräkning
Dina egenskaper
Vi ser gärna att du är en strukturerad, trevlig och ansvarstagande person som trivs med rollens arbetsuppgifter. Du har en stark känsla för service och en god samarbetsförmåga. Du vet vikten av att upprätthålla struktur och ordning samt kan arbeta effektivt utan att tumma på noggrannhet. Som person ser vi att du är gemytlig, kommunikativ och social – något som kommer väl till pass för att skapa goda relationer och hantera många kontaktytor.
Låter detta spännande?
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper i lönesystem (gärna Primula)
Kunskap om kollektivavtal
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Plus i kanten:
Erfarenhet av Primula
Erfarenhet av att ha arbetat med Statens servicecenter
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2022-04-30. Tillträde 2022-01-02.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32762 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.