Löneadministratör sökes med start omgående till uppdrag på deltid

Löneadministratör sökes med start omgående till uppdrag på deltid

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
För kunds räkning söker vi en löneadministratör för ett konsultuppdrag/föräldravikariat med start omgånde och som beräknas pågå under 3 månader med stora möjlighet till förlänging. Detta är en deltidstjänst, 50% i juni samt juli och 80% i augusti. Vår kund har kontor i Segeltorp söder om Stockholm. Vår kund är ett stabilt företag inom byggbranschen.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Vi värdesätter starkt att du känner dig trygg i din anställning hos oss. Därför erbjuder vi alltid dig som medarbetare en marknadsmässig månadslön, pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och anslutning till vårt kollektivavtal.


Arbetsuppgifter:
Som löneadministratör kommer du att hantera både tjänstemanna- och kollektivavtalslöner enligt byggnadsavtalet, ge support till anställda, ha kontakter med Försäkringskassan m.m. Man står inför en digitalisering av lönehanteringen vilket innebär att du kommer att delta i utvecklingen av det nya systemet i samarbete med IT-konsulter. Du kommer även att introducera och utbilda chefer och medarbetare i det nya systemet såväl som de nya processerna.

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av löneadministration generellt och ackordslöner specifikt. Det är meriterande om du har arbetat i Hantverksdata, Entré. Kunskaper i byggavtalet och tjänstemannaavtalet är önskvärt. Grundkunskaper i löpande bokföring är en fördel för att förstå sammanhanget och flödet.


Din bakgrund:
Idag har man mycket manuell hantering kring löner vilket man vill förändra genom att omfördela arbetet inom organisationen samt även införa ett nytt system, därför är det en fördel om du är intresserad av att delta i förbättringsarbete och effektivisering med kvalitet och organisationens krav och behov i fokus. Du självgående och initiativrik vilket du balanserar med din noggrannhet. Du har sinne för struktur och ordning och reda. Du kommer att arbeta tätt ihop med övriga organisationen, därför är det avgörande att du triggas av samverkan och kommunikation.

Sök redan idag! Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara ett par minuter, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!

Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2020
  • Ansök senast: 31 augusti 2020

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024