OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Härryda, en kommun som vågar!
Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun blev utsedd till årets superkommun i klassen storstadskommun i Dagens Samhälles årliga ranking 2022.
Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer!
På löneenheten arbetar sex löneadministratörer, en systemförvaltare, två löne/systemadministratörer och en pensionshandläggare. Enheten har bred kompetens inom lön och arbetar tillsammans för att lösa arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt och med fokus på bästa service och fortsatt utveckling.
Vi kan erbjuda dig:
Kompetenta och positiva kollegor
Varierande arbetsuppgifter
För rätt person finns möjlighet att utvecklas inom specialområden
Tillgänglig arbetsplats med goda kommunikationer, 15 min med buss från Korsvägen
Viss möjlighet till distansarbete
Flex/Årsarbetstid
Generöst friskvårdsbidrag
ARBETSUPPGIFTER
Som löneadministratör hos oss arbetar du serviceinriktat med löneadministrativa uppgifter där helhetssyn och konsekvensförståelse är viktiga bitar. Du har eget driv att leverera kvalitativt resultat och förmåga att se möjligheter istället för hinder. Du deltar aktivt i arbetet med kontinuerlig utveckling och förbättring av vår löneprocess och lönesupport.
I uppdraget ingår att introducera nya chefer och administratörer i vårt personalsystem Personec P samt att vara ett fortsatt konsultativt stöd för chefer, administratörer och medarbetare vid registrering och grundläggande avtalstolkning. Du ansvarar för registrering av anställningar, schemahantering, rättningar samt utfärdar olika typer av intyg. Du utför och bidrar till att löpande utveckla våra kvalitetskontroller för att säkerställa korrekt lön till alla anställda.
Under våren har vi förändrat vårt arbetssätt. Vi har bytt enskilda ansvarsområden mot arbete i två team. Du som börjar hos oss kommer att vara en viktig del i den fortsatta utvecklingen av vårt arbetssätt.
Utöver de vanliga Office programmen arbetar vi i PA systemet Personec P, TimeCare, Winlas och Qlikview.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom löneområdet och/eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig.
Som person är du kommunikativ och ger ett positivt bemötande. Du behärskar svenska väl i tal och skrift. Du har förmågan att lyssna, identifiera problemet och ge tydliga och pedagogiska skriftliga och muntliga svar, det senare är särskilt viktigt då många kontakter sker via telefon.
Du kan arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra för att genomföra uppdrag och uppsatta mål. Genom ditt förhållningssätt bidrar du till att skapa ett gott arbetsklimat.
Du kan se ditt arbete i ett större perspektiv genom din förmåga till helhetssyn utan att ge avkall på noggrannhet med detaljer.
Du reflekterar och tar vara på möjligheter att tänka nytt och prövar dina idéer med teamet och vid beslut om förändring bidrar du aktivt till det praktiska genomförandet.
Du vet vad det innebär att arbeta mot olika deadlines och kan behålla lugnet i stressade situationer.
Meriterande är om du har erfarenhet av lönesystemet Personec P och/eller TimeCare. Utbildning och/eller erfarenhet av pensionshantering är också meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
I den här rekryteringen har vi valt att ta med några enkätfrågor som komplement till din ansökan, dina svar på dessa kommer vara en viktig del i vårt urvalsarbete. Urval och intervjuer kommer ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.