Löneadministratör sökes till Härryda kommun

Löneadministratör sökes till Härryda kommun

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Härryda, en kommun som vågar!

Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun blev utsedd till årets superkommun i klassen storstadskommun i Dagens Samhälles årliga ranking 2022.

Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer!

På löneenheten arbetar sex löneadministratörer, en systemförvaltare, två löne-/systemadministratörer och en pensionshandläggare. Enheten har bred kompetens inom lön och arbetar tillsammans för att lösa arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt, med fokus på bästa service och fortsatt utveckling. När en av våra kollegor nu har fått ett nytt uppdrag på enheten, söker vi dig som vill bli vår nya kollega!

Våra medarbetare beskriver oss så här: ”Härryda kommun är en väldigt bra arbetsgivare som är mån som sin personal. Blir du vår nya kollega kommer du till en enhet med positiv arbetsmiljö, goda möjligheter till utveckling och fantastiska kollegor. Vi delar kontor med personalspecialisterna, den närheten är guld värd!”

Som anställd på löneenheten erbjuder vi även dig:
- Varierande arbetsuppgifter
- För rätt person finns möjlighet till specialisering inom fokusområden
- Tillgänglig arbetsplats med goda kommunikationer, 15 min med buss från Korsvägen
- Viss möjlighet till distansarbete
- Flex/årsarbetstid
- Generöst friskvårdsbidrag

ARBETSUPPGIFTER
Som löneadministratör hos oss arbetar du serviceinriktat med löneadministrativa uppgifter, där det är viktigt med en helhetssyn och konsekvensförståelse. Vi arbetar aktivt med kontinuerlig utveckling och förbättring av vår löneprocess och lönesupport. För att trivas hos oss ser vi att du är en person som har förmåga att se möjligheter i stället för hinder.

I uppdraget ingår att introducera nya chefer och administratörer i vårt personalsystem Personec P samt att vara ett fortsatt konsultativt stöd för chefer, administratörer och medarbetare vid registrering och grundläggande avtalstolkning. Du ansvarar för registrering av anställningar, schemahantering, rättningar samt utfärdar olika typer av intyg. Du utför och bidrar till att löpande utveckla våra kvalitetskontroller för att säkerställa korrekt lön till alla anställda.

På enheten arbetar vi i två olika team som stöttar våra chefer utifrån verksamhetsområde. Detta innebär att du arbetar brett med olika typer av löner, i ett nära samarbete med dina kollegor.

Utöver de vanliga Office-programmen arbetar vi i PA-systemet Personec P, TimeCare, Winlas och Qliksense.

KVALIFIKATIONER
För rollen som löneadministratör söker vi dig som har eftergymnasial utbildning inom löneområdet och/eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av lönesystemet Personec P och/eller TimeCare.

Som person är du kommunikativ och ger ett positivt bemötande. Du behärskar svenska väl i tal och skrift. Du har förmågan att lyssna, identifiera problem och ge tydliga och pedagogiska skriftliga och muntliga svar, det senare är särskilt viktigt då många kontakter sker via telefon. Du kan se ditt arbete i ett större perspektiv genom din förmåga till helhetssyn, utan att ge avkall på noggrannhet med detaljer.

Du kan arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra för att genomföra uppdrag och uppsatta mål. Genom ditt förhållningssätt bidrar du till att skapa ett gott arbetsklimat.

Du reflekterar och tar vara på möjligheter att tänka nytt och prövar dina idéer med teamet och vid beslut om förändring bidrar du aktivt till det praktiska genomförandet. Vi ser även att du har god vana av att arbeta mot olika deadlines och kan behålla lugnet i stressade situationer.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Kontakt med lönechef, sker via löneenhetens telefon: 031- 724 6303.

I den här rekryteringen har vi valt att ta med några enkätfrågor som komplement till din ansökan, dina svar på dessa kommer vara en viktig del i vårt urvalsarbete. Urval och intervjuer kommer ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härryda kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2023
  • Ansök senast: 8 januari 2024

Liknande jobb


Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024