OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som tidigare har arbetat med löneadministration och som är intresserad av att arbeta på ett internationellt bolag som planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. Rollen innefattar ärendehantering, svara på inkommande frågor kring lön samt övrig administration relaterat till lön. Välkommen in med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
#
I rollen som löneadministratör så har du en konsultativ roll gentemot organisationen vad gäller lönefrågor och enklare HR-frågor, du bidrar till att utveckla och kvalitetssäkra arbetssätt och rutiner för dig själv och teamet. I dina arbetsuppgifter ingår de vanligt förekommande arbetsuppgifterna på en löneavdelning. Ständiga förbättringar av rutiner och verktyg är en viktig del i arbetet och drivande inom denna organisation.
Hos vår kund blir du en del av en gemenskap. I relationer mellan anställda och kunder hittar dom styrkan, nyfikenheten och lösningarna att komma framåt – både i jobbet och i livet. Tjänsten erbjuder en flexibel arbetsplats genom ansvar, frihet och stöttande kollegor. Hos vår kund är det viktigt att ha kul på jobbet! Du kommer att få en gedigen introduktion med en handledare och stöttning längst vägen av din närmsta chef och kollegorna i teamet.
Du erbjuds
* Chansen att få tillhöra en stor löneavdelning
* En möjlighet att arbeta i en internationell och spännande miljö
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Arbeta i ärendehanteringssystem ServiceNow
- Hantering av anställningsavtal, ändringar och avslut av de samma
- Frånvarohantering
- Hantering av schema och tidsrapportering
- Lönebearbetning
- Rapportering och agera kontaktperson gentemot myndigheter och andra organisationer.
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst ett par års erfarenhet av lönehantering/löneadministrativt arbete
- Har en god kommunikativ förmåga och är bra på att samarbeta med andra
- Kan tolka avtal och är intresserad av såväl lönefrågor som till lön närliggande HR frågor (tex tolkning av kollektivavtal, lagar och regler, stöd i användande av HR system)
- Talar och skriver obehindrat på svenska samt engelska, då det används i det daglig arbetet
Meriterande
* Har en relevant utbildning inom ekonomi/löneadministration
Beteenden
* Nyfiken
* Kommunikativ
* Ansvarstagande
* Initiativtagande
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid till och med Augusti
* Placering: Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Hos vår kund får du möjlighet att forma ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar och skapar verklighet av visioner. Du får jobba med kompetenta kollegor som brinner för att skapa smarta lösningar. Deras målsättning är att vara den ledande rådgivaren inom energimarknadsfrågor i Norden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231