OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presentation
Är du en serviceinriktad och kunnig löneadministratör som vill jobba självständigt med löneprocessen för ett antal bolag och samtidigt tillhöra en lönegrupp där man hjälps åt? Till Media-Saturn Nordic Shared Services, som ansvarar för MediaMarkt´s löneutbetalningar, söker vi för rekrytering ytterligare en löneadministratör med tillträde omgående.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och placerad i Stocksund. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Arbetsuppgifter
Löneavdelningen består av fyra personer som hanterar löner för totalt 29 bolag och ca 1500 anställda. Här kommer du självständigt att ansvara för löneprocessen för ca 9 bolag med ungefär 500 anställda, både tjänstemän och arbetare. I dina arbetsppgifter ingår hela lönekedjan såsom löne- och semesterberäkningar, kontroller, utredningar, intyg, reseräkningar samt semester- och årsskifteshantering. Du administrerar bolagens pensions- och försäkringsuppgifter och rapporterar dessa till berörda företag och myndigheter.
En viktig del i denna tjänst är att supportera varuhus- och administrativa chefer med din kompetens i olika frågeställningar kring lön, avtal och system. Tillsammans med gruppen arbetar du för att optimera lönesystemets funktionalitet samt kontinuerligt utveckla och effektivisera rutiner och dokumentation kring löneprocesserna.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har en påbyggnadsutbildning inom lön och minst ett års erfarenhet av självständigt löneadministrativt arbete inklusive semester- och årsskifteshantering, alternativt dig som har flerårig erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du är van att arbeta med olika kollektivavtal, gärna Handels, är insatt i lagstiftning och regelverk inom området och håller dig regelbundet uppdaterad. Vidare har du generellt goda IT-kunskaper och intresse för lönesystem, tidigare erfarenhet av Agda PS och tidredovisningssystemet Time Plan ses som meriterande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och du förstår och kan göra dig förstådd på engelska då det emellanåt ingår utländska kontakter.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som tar eget ansvar, driver ditt arbete framåt och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du är givetvis noggrann och kvalitetsmedveten med ett strukturerat arbetssätt. Då rollen inkluderar många kontakter behöver du ha lätt för att kommunicera både skriftligen och muntligen, vara hjälpsam och ha förmåga att leverera god service på hög nivå. Självfallet hanterar du information och frågeställningar inom lön med hög integritet och gott omdöme.
Företagsbeskrivning
Hösten 2006 kom Media Markt till Sverige när vi öppnade två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Idag är vi 27 varuhus samt en växande Online-handel och en av Sveriges största aktörer på hemelektronikmarknaden. Vårt huvudkontor i Stockholm – Stocksund, är en servicefunktion till våra varuhus. Vad många skulle kalla entreprenörskap ser vi som vårt dagliga arbete: att alltid fokusera på kunden och att ständigt förbättra verksamheten i våra varuhus. På Media Markt ligger detta ansvar hos alla medarbetare, inte bara hos cheferna. Vår filosofi är att varje enskild medarbetare har betydelse för verksamheten och därför söker vi dig som tycker om att ta initiativ, vågar fatta beslut och är spontan.
Vår kunds hemsida
http://www.media-saturn.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson