Löneadministratör sökes till miljöskyddande myndighet!

Löneadministratör sökes till miljöskyddande myndighet!

Arbetsbeskrivning

Har du en avslutad gymnasieutbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör? Har du kunskaper om kollektivavtal och i lönesystem (exempelvis Heroma eller Agda)? Om du även är en flexibel, serviceminded och kommunikativ person, så kan det vara dig vi söker! Här blir du en del av en spännande myndighet med ett viktigt uppdrag.
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu efter en löneadministratör för vår kunds räkning, en myndighet som bl.a. värnar om miljön, skyddar djur och växter samt arbetar för att Sverige ska producera mat på ett hållbart och lönsamt sätt. Kontoret är beläget i natursköna Jönköping. Arbetet sker huvudsakligen på plats, men med hänsyn till pandemins vågor kan hemarbete komma att bli aktuellt beroende på restriktioner.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör ansvarar du för att alla löner blir korrekta och utbetalade i tid. Mer specifikt innefattar dina arbetsuppgifter följande:
bearbeta och kontrollera löneunderlag.
ta fram lönelistor.
ta fram rapporter och statistik.
redovisa skatter och arbetsgivaravgifter.
sammanställa tid- och frånvarorapporter.
svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet).

Dina egenskaper
För att lyckas, trivas och utvecklas i rollen som löneadministratör tror vi att du är en noggrann och strukturerad person. Du har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter och snabbt sätta dig in i situationer. Vi ser att du är serviceminded, kommunikativ och besitter ett gott siffersinne. Vidare ser vi att du har både god kunskap och förståelse för olika typer av IT-system.
Låter detta som en rolig utmaning?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Avslutad gymnasieutbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
Kunskaper i lönesystem (exempelvis Heroma, Agda m.fl.)
Kunskap om kollektivavtal
Goda kunskaper i MS Office
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Plus i kanten:
Erfarenhet av ekonomiadministration

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2023-01-31 med chans till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32900 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 januari 2022
  • Ansök senast: 20 februari 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024