OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lystra Personlig Assistans är en stor arbetsgivare. Hos oss arbetar cirka 1 500 medarbetare med att ge de assistansanvändare som valt oss som anordnare större möjligheter till delaktighet, livskvalitet och att leva som andra, efter sina egna förutsättningar. Samtidigt är vår vision och ambition att behålla det personliga och det nära. Hos oss ska inte finnas någon prestige, vi är alla kollegor och precis lika viktiga, oavsett om du är VD, kontorsassistent eller personlig assistent.
Vi arbetar hårt varje dag för våra kunders rätt till att leva sina liv som de önskar. Vi tror att den personliga assistansen är en av samhällets viktiga stödfunktioner, som ger många människor möjligheter de annars inte hade haft. Vi tycker att delaktighet i samhällslivet är en mänsklig rättighet.
Lystra Personlig Assistans bygger på erfarenhet, kunskap, medvetenhet och trygghet. Genom att handplocka personal och samarbetspartners med unik kompetens skapar Lystra den trygghet som ger förutsättningar för en kvalitativ personlig assistans.
Vi vet att personalen är vår största och viktigaste resurs och att det är vår uppgift som arbetsgivare att ge alla rätt förutsättningar för att utföra sitt arbete. Lystra Personlig Assistans skapar kvalitet genom tillit och trygghet för kund och personal. Den tilliten och tryggheten skapar vi genom att respektera varandra och varandras värderingar. För alla har rätt att leva, inte bara överleva.
Vi söker nu en löneadministratör, som behärskar både svenska och arabiska.
Arbetsuppgifter
I din roll som löneadministratör kommer du att ha ett helhetsansvar kring löneutbetalning för våra personliga assistenter. Det innebär främst att du kommer att schemalägga assistenter, hantera tidrapportering samt betala ut löner och olika utlägg. Du kommer att ha mycket direktkontakt med kunder, anhöriga, assistenter och olika myndigheter. I tjänsten ingår vissa tjänsteresor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som trivs med att aktivt arbeta utifrån kundens behov och önskemål för att hen ska få en tillfredsställande tillvaro. Du har hög arbetsmoral, ansvarskänsla och en vilja och ett intresse att utvecklas i arbetet. Dessutom brinner du för att skapa goda relationer både internt och externt. Vidare har du lätt för att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Dessutom talar du arabiska.
För denna tjänst ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av lönearbete, kundansvar och service. Vi ser också gärna att du som söker har god datorvana och inte har några problem att hantera olika administrativa system. Det är viktigt att du är en person som tycker om att ingen dag är den andra lik och att du är lösningsfokuserad. Du ska även tycka om att ha många bollar i luften och kunna strukturera ditt arbete med god planering.
Rekryteringen sker löpande så ansök redan idag! Tjänsten är 100%, fast anställning med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Vill du arbeta med mänskliga rättigheter, göra skillnad varje dag och vara en möjliggörare? Varmt välkommen med din ansökan.
Vid frågor om tjänsten så går det bra att kontakta Åsa Norlykke, asa.norlykke@lystraassistans.se eller på 073-50 44 362.