OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rekrytering av löneadministratör till Sjuhäradsbygdens Assistansservice AB och SHS Omsorger AB
Om arbetsplatsen
Inom Sjuhäradsbygdens Assistansservice AB och SHS Omsorger AB har vi under 25 år skapat möjligheter för våra uppdragsgivare. Vi är en koncern som erbjuder Personlig assistans och Daglig verksamhet. Koncernen ägs av Sjuhäradsbygdens Handikappservice Ekonomiska förening. Vårt fokus är att våra uppdragsgivare får leva ett aktivt liv i gemenskap med andra och delta i samhället. Vi är medlemmar i Almega vårdföretagarna och är en verksamhet som styrs av lagrummen inom LSS, SoL och HSL.
Arbetsuppgifter
Vi söker en ny löneadministratör för Sjuhäradsbygdens Assistansservice AB och SHS Omsorger AB. Du har som huvudsaklig syssla att sköta koncernens löneadministration samt fakturera kommuner för utförd tid. Du kommer att sköta inrapportering i olika system, upprätta beslutsunderlag inför olika köp samt ansvara för arkiveringsprocesser. Du är delaktig i att skapa underlag till brukare samt att stötta i det administrativa arbetet på kontoret. Med våra uppdragsgivare i centrum skapar du goda förutsättningar för våra medarbetare och verksamhetschefer i deras arbete. Då du har kontakt med många externa aktörer är det viktigt för oss att du är bra på att skapa kontakter och att ha ett gott bemötande.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, ekonomi, personal- och arbetsmiljöfrågor eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet och vi ser gärna att du arbetat som löneadministratör inom LSS tidigare. För att hantera uppdraget krävs att du har god kunskap inom löneadministration. Du har goda datakunskaper i Word, Excel, Power Point och andra för verksamheten relevanta system. Rollen innefattar många olika delar och kräver att du har en god förmåga att organisera, prioritera och hålla deadlines. Uppdraget som löneadministratör innebär mycket självständigt arbete vilket förutsätter att du är självgående och kan driva dina processer framåt. Du samverkar med både interna och externa aktörer därför är det viktigt att du trivs i en serviceinriktad roll. Du gillar att arbeta i team och bidra till ett gott samarbete med kollegerna. Du är kommunikativ och kan uttrycka dig tydligt och korrekt i tal och skrift.
Stämmer ovanstående in på dig och du är en erfaren löneadministratör med stort engagemang med hjärta för målgruppen vill vi gärna att du hör av dig.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Veronica Karlsson
033-480344