OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du teamspelaren som tillsammans med dina kollegor ansvarar för ett bra resultat? Ser du dig själv jobba nära kund, vara en god kommunikatör och trivas i en administrativ roll med högt tempo? Då har vi en tjänst som skulle passa dig perfekt!
Att arbeta som administratör på Accountor innebär ett varierat och flexibelt arbete med stora möjligheter att bredda kunskaperna inom området lön.
Om rollen
I rollen som administratör är ditt huvudområde att arbeta med reseräkningsgranskning genom att granska utläggskvitton för olika kunder mot olika deadlines. Löpande kundkontakt ingår via email och telefon samt digitala/fysiska möten. Under intensivare perioder jobbar du med kvittogranskning och vid lugnare perioder ingår även övrig administration kopplat till lön. För rätt person finns stora möjligheter att bredda rollen och på sikt även jobba med exempelvis HRM-support (systemstöd) och med arbetsgivarintyg.
Kvalité och leverans är viktigt och så även din trivsel och möjlighet att jobba flexibelt. Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats. Teamet du kommer att tillhöra sitter i ljusa trevliga lokaler på Centralplan 2 (Centralstationen i Gävle).
Din utveckling och välmående är viktigt. Därför erbjuder vi dig även bland annat:
Månadsvisa samtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.
Löpande kompetensutveckling i form vår egen moderna digital utbildningsportal, Eduhouse a+.
Friskvårdsbidrag på 5000 kr/år.
Hybrid arbetsplats.
Vem är du?
För att trivas i rollen bör du vara strukturerad och serviceinriktad. Du har ett öga för detaljer, och jobbar noggrant. Du gillar att omges med kollegor, är duktig på att samarbeta samt bidrar med positiv energi. Som bäst trivs du i högt tempo och är inte rädd för att hugga i när det behövs. Ingen utbildning inom lön krävs, men med rätt driv och villighet att lära sig kan du axla denna roll galant. En viktig komponent för att lyckas i rollen bör vara att du har ett systemintresse och gärna någon slags systemkunskap sedan tidigare.
Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 350 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Ansökan
Låter det intressant? Så kul! Vi ser verkligen fram emot din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor är du välkommen att kontakta teamchef Lisa Juhlin, lisa.juhlin@accountor.se
Mer nyfiken?
Du kan även läsa mer om hur det är att jobba hos oss här eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!