Löneadministratör till Adient

Löneadministratör till Adient

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att arbeta med löneadministration och söker ditt nästa steg i karriären? Vår kund Adient söker nu en driven löneadministratör till deras team! 

Om företaget
Adient är en global ledare inom bilstolar. Med cirka 75 000 anställda i 33 länder driver Adient 208 tillverknings-/monteringsanläggningar över hela världen. De producera och leverera bilsäten till alla större originalutrustningstillverkare.  Från kompletta sittsystem till enskilda komponenter, finns deras expertis i varje steg i tillverkningsprocessen för bilsäten. Deras integrerade, interna kompetenser gör att de kan ta deras produkter från forskning och design till ingenjörskonst och tillverkning – och till mer än 20 miljoner fordon varje år. Deras medarbetare är ett team av äventyrliga tänkare och passionerade högpresterande personer som gör allt möjligt. De är stolta över att vara i framkant av nya branschtrender och teknologier. När du går med i Adient kommer du att spela en viktig roll i att hjälpa dem att förbättra upplevelsen av en värld i rörelse.

Om tjänsten
I rollen kommer du att ingå i ett vänligt och motiverat team på 3 personer där du kommer att köra en månatlig lönelista som omfattar 800 anställda på två platser, med varierande villkor, skiftlön, övertid och olika tidsbanker. Deras system för lönehantering är Hogia plus och för tid och närvaro använder de Tidomat. Dessutom använder de Workday som registersystem för personalrelaterade aktiviteter. Tidigare erfarenhet av dessa system skulle vara fördelaktigt men inte nödvändigt, eftersom fullständig utbildning kommer att ges.
I rollen kommer du ansvara för hanteringen av en komplex månadslönelista med en hög grad av noggranhet. 

Rollen inkluderar arbetsuppgifter som: 
• Bearbetning av nyanställningar och avslutning av anställningar
• Hantera frånvaro inklusive sjukdom
• Köra månadsrapporter och statistik för olika interna och externa avdelningar
• Hantering av tid och närvaro

Du representerar löneavdelningen inom verksamheten och behöver kunna bygga relationer och goda arbetsmetoder med andra avdelningar.
Inom rollen finns även möjligheter att stötta den bredare verksamheten i relation till specifika löneprojekt och initiativ.

Om dig 
• Minst 3 års lönekunskap och/eller löneutbildning
• Uppdaterad kunskap om arbetslagstiftningen som påverkar löneutgifterna
• Kundfokuserad, förstår och tillhandahåller en service av hög kvalitet med känsla för detaljer
• Insatt i lönehantering och anpassningsbar efter avdelningens och teamets behov
• Tycker om att arbeta i ett litet nära team, där allas insatser är viktiga och värderade
• Flytande språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Elsa Tidblom på Elsa.Tidblom@adecco.se

Om du har frågor angående registrering, vänligen kontakta Adeccos kandidatsupport: info@adecco.se

Sökord
löneadmin, löneadministratör, lönespecialist, lönekoordinator, payroll specialist, payroll administrator, administratör, Göteborg, Adient

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2022
  • Ansök senast: 21 januari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024