OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att arbeta med löneadministration och söker ditt nästa steg i karriären? Vår kund Adient söker nu en löneadministratör till deras team!
Om företaget
Adient är en global ledare inom bilstolar. Med cirka 75 000 anställda i 33 länder driver Adient 208 tillverknings-/monteringsanläggningar över hela världen. De producera och leverera bilsäten till alla större originalutrustningstillverkare. Från kompletta sittsystem till enskilda komponenter, finns deras expertis i varje steg i tillverkningsprocessen för bilsäten. Deras integrerade, interna kompetenser gör att de kan ta deras produkter från forskning och design till ingenjörskonst och tillverkning – och till mer än 20 miljoner fordon varje år. Deras medarbetare är ett team av äventyrliga tänkare och passionerade högpresterande personer som gör allt möjligt. De är stolta över att vara i framkant av nya branschtrender och teknologier. När du går med i Adient kommer du att spela en viktig roll i att hjälpa dem att förbättra upplevelsen av en värld i rörelse.
Om tjänsten
I rollen kommer du att ingå i ett hjälpsamt och motiverat team där du kommer att köra en månatlig lönelista som omfattar 800 anställda på två platser, med varierande villkor, skiftlön, övertid och olika tidsbanker. Deras system för lönehantering är Hogia plus och för tid och närvaro använder de Tidomat. Dessutom använder de Workday som registersystem för personalrelaterade aktiviteter. I rollen kommer du ansvara för hanteringen av en komplex månadslönelista med en hög grad av noggrannhet.
Rollen inkluderar arbetsuppgifter som:
• Bearbetning av nyanställningar och avslutning av anställningar
• Hantera frånvaro inklusive sjukdom
• Köra månadsrapporter och statistik för olika interna och externa avdelningar
• Hantering av tid och närvaro
Initialt kommer du få en konsultanställning på Adecco men arbeta hos Adient som är beläget i Torslanda.
Om dig
Vi söker dig som är kundfokuserad, förstår och tillhandahåller en service av hög kvalitet med känsla för detaljer. Vidare tycker du om att arbeta i ett litet nära team, där allas insatser är viktiga och värderade. Du är en lagspelare och transparant i ditt arbete.
För att lyckas i rollen krävs det att du har:
• Erfarenhet av att arbeta med löner och/eller löneutbildning
• Goda Excelkunskaper och lätt för att lära nya system
• Uppdaterad kunskap om arbetslagstiftningen som påverkar löneutgifterna
• Tidigare erfarenhet av att arbeta i ett större bolag
• Flytande språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Om Adecco
Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Våra kundföretag är av olika storlek och verkar i många olika branscher i Göteborg med omnejd.
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person kan konsultuppdragen många gånger leda till erbjudande om anställning direkt hos våra kundföretag. Adecco är en av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har runt 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elsa Tidblom via Elsa.Tidblom@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Payroll specialist, payroll, lön, administration, payroll administrator, compensation and benefit, förmåner, comp&ben, Göteborg, Torslanda, Hisingen, löneadministration, löner, automotive, fordon
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147