OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en viktig del av en stor ekonomifunktion inom ett globalt företag som befinner sig i tillväxt och som står inför nya, spännande utmaningar? Då har vi tjänsten för dig! ALTEN söker nu en löneadministratör med intresse för processer till vårt huvudkontor i Göteborg. Som löneadministratör blir du en del av ALTEN Sverige, som i dagsläget består av 1 700 medarbetare på 12 orter. Du blir det nyaste tillskottet till vår ekonomiavdelning, som utgörs av 39 personer inom redovisning, projekthantering, controlling och lön, där du blir en del av löneteamet som består av totalt 8 personer. Ja, som du ser gillar vi på ALTEN siffror, ett intresse som vi tror att du delar med oss.
Arbetsuppgifter:
– Löpande löneadministration
– Kontakt med myndigheter
– Skattedeklarationer
– Statistik
– Tjänstebilsadministration
– Administration av ITP-försäkringar
– Administration av företagets gruppförsäkringar
– Övriga frågor angående lön och anställning, både mot anställda och chefer
Vi söker dig som:
- Har en eftergymnasial utbildning inom löneadministration
- Gärna 3-5 års arbetslivserfarenhet av löneadministration
- Brinner för processer, kartläggning av nuvarande rutiner och dokumentation.
- Behärskar både svenska och engelska i såväl tal som skrift
För oss är din personliga lämplighet viktig eftersom vi vill att du ska trivas och utvecklas hos oss. Vi tror därför att du är driven samt att du har ett noggrant, strukturerat och lösningsfokuserat arbetssätt. Du trivs med att arbeta i team och med det menar vi att du är bra på att samarbeta och kommunicera på ett prestigelöst och serviceinriktat sätt.
Varför ska du välja ALTEN?
Som ett av Europas ledande konsultbolag inom IT/Teknik som dessutom växer kan vi erbjuda dig en föränderlig och dynamisk miljö. Hos oss blir du en del av en stödfunktion som är väldigt viktig för den svenska verksamheten. Vi har flertalet förmåner såsom friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning samt en mängd rabatter. På kontoret på Lindholmen har vi en trevlig arbetsmiljö med härliga kollegor, fräscha lokaler och tillgång till gym.
Tjänsten är tillsvidare på 100% med start efter överenskommelse. Sista ansökningsdag för tjänsten är 27 mars. Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta lönechef Angelica Garcia Hammar på telefon 0738-605262 via mail angelica.garciahammar@alten.se. Har du frågor angående rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR Partner Fanny Strömberg på fanny.stromberg@alten.se.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Varmt välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Pontus Kastrup
Peter Ankréus
+4621349931
Patrik Juhlin
+46214404220
Johan Hägg
Johan Hägg
+46709715805
Andreas Forsberg
+46134655889
Stavros Constantinou
+46134655803
David Kronholm
+46317251131
Ulrika Lin
+46317576133
Erik Rosenqvist
+46317221361