OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en viktig del av ALTENS HR organisation på ett av Europas ledande konsultbolag? ALTEN söker nu efter en löneadministratör till vårt huvudkontor i Göteborg. Är du en löneadministratör med ett sinne för ordning och reda och har en fingertoppskänsla när det kommer till service? Har du erfarenhet från lön sedan tidigare och är redo för en roll där just din kunskap kommer vara betydelsefull? Då är det dig vi söker. Läs mer och ansök nedan.
ALTEN är ett av Europas största teknik- och IT-konsultföretag med över 45 000 anställda i över 30 länder. Våra ingenjörer genomför komplexa och högst tekniska projekt genom hela värdekedjan för de mest prestigefyllda företagen inom alla sektorer, såsom Automotive, Telecom, Industry, Energy, Aerospace & Defence och Life Science. I Sverige är vi över 1400 engagerade medarbetare med 11 kontor i 10 städer - från Lund i söder till Skellefteå i norr. För tredje året i rad har ALTEN utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen 2022, ett pris till arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.
Om rollen
Som löneadministratör blir du en del av ett team där ni tillsammans stöttar ALTENS ca 1400 chefer och medarbetare i olika lönerelaterade frågor.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar; hantera tjänstemannalöner och tolka kollektivavtal inom IT och Telekomföretagen, hantera statistik och rapporter, säkerställa GDPR efterlevnad, följa upp skattelagstiftningen och hantera ärenden från medarbetare avseende lönefrågor. Kommunikationen sker till största del via mail eller telefon och din uppgift som löneadministratör är att hjälpa dina ALTEN kollegor på bästa sätt. Du kommer ha mycket kontakt med såväl medarbetare som chefer i organisationen.
Denna tjänst är placerad på vårt härliga kontor i Göteborg och du rapporterar till Payroll Manager, som också är placerad i Göteborg.
Vem söker vi?
Vi söker dig med ett par års erfarenhet från löneområdet, vi ser gärna att du har en YH utbildning inom lön alternativt längre relevant arbetslivserfarenhet.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska samt har god systemvana.
Som person har du ett positivt synsätt, är strukturerad, service-minded och noggrann. Du brinner för att hjälpa andra och har en god förmåga att möta alla, oavsett roll, på ett professionellt och trevligt sätt. Att arbeta teamorienterat och att skapa ett gott samarbete är något som faller sig naturligt för dig och som du drivs av. Det skadar inte heller om du är en person som har nära till skratt och som uppskattar en arbetsplats med fantastiska kollegor och teamkänsla. Här jobbar vi för varandra och stöttar när det behövs.
Varför ska du välja ALTEN?
Som ett av Europas ledande konsultbolag som dessutom växer kan vi erbjuda dig en föränderlig och dynamisk arbetsmiljö. Hos oss finns möjlighet att göra intern karriär mellan olika avdelningar men även mot ledarskapshållet. Eftersom vi är ett internationellt bolag finns även möjligheten att utvecklas och göra karriär internationellt. Vi har flertalet förmåner såsom friskvårdsbidrag och arbetstidsförkortning samt en trevlig arbetsmiljö i nya lokaler i centrala Göteborg. Vi erbjuder dig en rolig arbetsplats som präglas av fartfylldhet, frihet under ansvar och härliga kollegor och balansen mellan arbete och privatliv värderas högt.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar ALTEN med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Svedberg, 0790763749, maria.svedberg@jeffersonwells.se
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående via länken nedan dock senast 28 september.
Varmt välkommen med din ansökan!