OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en löneadministratör med sinne för ordning och reda och har en fingertoppskänsla när det kommer till service? Har du erfarenhet från lön sedan tidigare och är redo för en roll där just din kunskap kommer vara betydelsefull för ALTEN? Vill du ge support inom lönerelaterade frågor? Då är det här rätt tjänst för dig!
ALTENs HR-avdelning söker nu efter löneadministratör till Göteborg. I denna position blir du en del av ett team där ni tillsammans stöttar ALTENs ca 1400 chefer och medarbetare i olika lönerelaterade frågor. Du rapporterar till HR & Payroll Manager som också är placerad i Göteborg.
Din roll:
Du kommer att hantera tjänstemannalöner och tolka kollektivavtal inom IT- och telekomföretag. Arbetsuppgifterna innefattar också att hantera statistik och rapporter, säkerställa GDPR-efterlevnad, följa upp skattelagstiftningen samt hantera ärenden från medarbetare avseende lönefrågor. Kommunikationen sker till största del via mail eller telefon och din uppgift som löneadministratör är att hjälpa dina ALTEN-kollegor på bästa sätt. Du kommer ha mycket kontakt med såväl medarbetare som chefer i organisationen.
Din profil:
För att du ska komma tillrätta och trivas på bästa sätt ser vi gärna att du stämmer in på följande:
o YH-utbildning inom lön eller relevant arbetslivserfarenhet
o Minst 2 års erfarenhet från löneområdet
o Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska
o Erfarenhet av HR-plus är starkt meriterande
Som person har du ett positivt synsätt, är strukturerad, service-minded och noggrann. Du brinner för att hjälpa andra och har en god förmåga att möta alla, oavsett roll, på ett professionellt och trevligt sätt. Att arbeta teamorienterat och att skapa ett gott samarbete är något som faller sig naturligt för dig och som du drivs av. Det skadar inte heller om du är en person som har nära till skratt och som uppskattar en arbetsplats med fantastiska kollegor!
Tjänsten är på 100% tillsvidare med start enligt överenskommelse. Rekryteringen sker löpande.
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Om ALTEN
Varje medarbetare är lika viktig i ALTENs framgång! Personalen på ALTEN är organisationens viktigaste resurs och därför blir det självklart att erbjuda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, därför skapar vi möjligheter att få arbeta med det man har passion för.
Genom våra interna nätverk ALTEN Sports och Women@ALTEN ges du möjlighet att driva frågor och aktiviteter som just du brinner för, tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du möjligheten till att skapa ett stort affärsnätverk och flera spännande erfarenhetsutbyten. Vi erbjuder dig en rolig arbetsplats som präglas av fartfylldhet, frihet under ansvar och härliga kollegor. Balansen mellan arbete och privatliv värderas högt. Självklart har vi kollektivavtal. Utöver detta har vi förmåner så som friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Vi erbjuder dig en rolig arbetsplats som präglas av fartfylldhet, frihet under ansvar och härliga kollegor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pontus Kastrup
Peter Ankréus
+4621349931
Patrik Juhlin
+46214404220
Johan Hägg
Johan Hägg
+46709715805
Andreas Forsberg
+46134655889
Stavros Constantinou
+46134655803
David Kronholm
+46317251131
Ulrika Lin
+46317576133
Erik Rosenqvist
+46317221361