Löneadministratör till arkitektkontor

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi i en självgående löneadministratör i tillsammans med vår partner som är ett företag i fastighets-/arkitektbranschen. Här erbjuds du möjligheten att vara en central del av en arbetsplats där kreativitet, hållbarhet och förverkligande av idéer står i fokus. Uppdraget är ett längre föräldravikariat med start i april.

Tjänsten lämpar sig för dig som är trygg i din kunskap inom löneadministration, detta då du blir ansvarig för löneprocessen i sin helhet för cirka 145 kollegor på de bolag som utgör koncernen. För att trivas i rollen ska du vara en person med stark samarbetsförmåga samt hög servicenivå. Du är kommunikativ och alltid mån om att bemöta dina kollegor med öppenhet och lyhördhet, framförallt då det kommer frågor gällande lön, ersättning, pension etc. Med det sagt är du även en person som är uppmärksam på detaljer, samt förstår vikten av professionalism och integritet när det kommer till frågor kring lön.

Uppdraget inleds med en introduktion där ansvarsområden och arbetsuppgifter lämnas över till dig från ordinarie kollega. Du rapporterar direkt till HR-chefen, men sitter tillsammans med ekonomiteamet som i dagsläget består av 8 kollegor. Kulturen på arbetsplatsen präglas av energi, glädje och personliga relationer. Då du kommer ha ett tätt samarbete med ekonomiteamet, samt dagligen få frågor kring lön från medarbetarna är utgångspunkten att du ska arbeta på plats på kontoret samt se värdet i att vara närvarande fysiskt.

Om vår partner
Vår partner är övertygad om att god arkitektur får människor, samhällen och företag att må bättre och, inte minst, är en lönsam investering över tid. Med kreativitet, teknik och ekonomi skapar de hållbara värden för fler. De tänker inte bara som arkitekter – de tänker som arkitekter och uppdragsgivare samtidigt. Mycket av det avgörande arbetet ligger därför i förarbetet. Att förstå förutsättningarna, analysera utmaningarna och forma konceptet som når affärsmålen. Vare sig det gäller en butik eller en helt ny stadsdel, så har de specialister som kan hantera alla aspekter av ett uppdrag.

Arbetsuppgifter
Ditt huvudsakliga ansvar som löneadministratör kommer vara att arbeta löpande med löneprocessen i sin helhet. Detta innefattar även att stötta medarbetare och chefer i lönerelaterade frågor. 

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

Löpande löneadministration och utbetalning av cirka 145 löner månadsvis
Överföring, bearbetning och kontroll i Agda PS samt Visma
Hantering av utlägg, friskvårdsbidrag, reseräkningar och företagskort
Externa kontakter och rapportering till berörda myndigheter
Administration kring pension, semester och andra lönerelaterade artiklar

Vi söker dig som
Har flera års erfarenhet av löneadministration och är trygg i din kunskap gällande lön
Har arbetat i Visma Net och/eller Agda PS
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift


För att vara aktuell för tjänsten är det en förutsättning att du är tillgänglig för start i början av april.

Om rekryteringsprocessen & anställningen
Uppdraget är konsultuppdrag där du kommer vara anställd hos OIO och arbeta på plats hos vårt partner. Uppdraget påbörjas den 3 april och löper till och med augusti 2024 (16 månader).

Genom rekryteringsprocessen kommer löpande urval att tillämpas. Annonsen kan således komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt.

Omfattning: Heltid, from 3 april 2023 tom augusti 2024
Arbetstider: Kontorstider
Start: April 2023
Placering: Centrala Göteborg
Lön: Fast månadslön

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO - Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2023
  • Ansök senast: 23 mars 2023

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024

22 november 2024