OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Företaget
Atea finns i sju länder i Norden och Baltikum och har ca 6 900 medarbetare samt är marknadsledare i Norden och Baltikum och är den näst största it-infrastrukturleverantören i Europa. I Sverige har bolaget ca. 2300 anställda på ett trettiotal orter och vi söker nu en löneadministratör till Ateas huvudkontor i Kista på heltid.
Tjänsten
Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur där det är högt i tak och där verksamheten genomsyras av öppenhet, delaktighet och förankring. I tjänsten som löneadministratör kommer du att ha ett helhetsansvar för lönehanteringen. Löneavdelningen består idag av 4 personer, samt en lönechef. Tillsammans ansvarar ni för cirka 2300 löner. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och ca 6 månader framåt med stora chanser till förlängning. Du kommer att anställs av Placera Personal och arbeta som konsult hos Ateas kontor.
Arbetsuppgifter
Som löneadministratör kommer du arbeta i en bred roll med de flesta förekommande arbetsuppgifterna inom lönebearbetning såsom:
• Bereda löner
• Färdigställa anställdas lönespecifikationer
• Besvara frågor kring lön, semester etc. från medarbetare
• Sammanställa statistik till myndigheter
• Kontakt med olika myndigheter
• Reseräkningar
• Uppdatera personalregister
Kvalifikationer
• Utbildning inom lön
• Gärna 2-3 års tidigare erfarenhet av löneberedning
• Erfarenhet av systemet Agda Lön, är mycket meriterande
• Erfarenhet från lönearbete med stora flöden, är meriterande
Personligt
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och vi söker dig som är en noggrann, strukturerad, engagerad person med mycket driv och energi. Vidare har du en hög servicenivå och är en prestigelös teamspelare med rätt inställning till att allt går att lösa!
Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten som löneadministratör, tveka då inte att skicka din ansökan omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
I denna rekryteringsprocess arbetar Atea exklusivt med Placera Personal och vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Charlotte Ekenstam på 08-586 22 708.
Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.
Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.
Nyckelord: löneadministration, löneadministratör, lönespecialist, AGDA, lön
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström
Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719