OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Bilkompaniet är ett av regionens mest framgångsrika bilföretag och ett modernt privatägt bolag. Bilkompaniet som grundades 1941 finns idag på 9 orter; Mora, Leksand, Malung, Avesta, Hedemora, Sala, Fagersta och Gävle. Vi säljer service- och verkstadstjänster för nya och begagnade bilar. Vi är auktoriserade återförsäljare/agenter för Volvo, Mercedes, Kia, Nissan och Maxus samt auktoriserade serviceverkstäder för Dacia och Renault. Utöver fordonsrelaterade tjänster ingår även verksamheter så som Nils Olsson Dalahästar i Nusnäs och Grillköket Frendo i Malung. Vårt fokus är alltid KUNDNÖJDHET i världsklass med hjälp av kompetenta och engagerade medarbetare.
Nu söker vi en utvecklingsorienterad och serviceinriktad löneadministratör till vårt kontor i Mora!
Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör hos oss på Bilkompaniet är du en viktig pusselbit i vår organisation.
I denna roll får du arbeta brett med lönehantering med ansvar för hela löneprocessen fram till lönekörning där du säkerställer att lönerna blir korrekta och utbetalas i tid. Du kommer i huvudsak att ansvara för löneadministrationen för våra enheter i Dalarna vilket i dagsläget innebär cirka 150 löner för både kollektivanställda och tjänstemän inom verksamheten i Dalarna.
Du kommer bland annat att arbeta med:
• Hantering av anställningsavtal, tidrapporter, reseräkningar, frånvaro och andra avvikelser
• Intyg och rapportering
• Kvalitetssäkra och följa upp beräkningar i lönesystemet
• Avstämningar och systemrelaterade uppgifter inom lön
• Proaktivt bidra till utveckling och förbättring av lönefunktionens processer och rutiner
Förutom lönerelaterade arbetsuppgifter fungerar du även som ett administrativt stöd till verksamheten när det gäller personal- och lönerelaterade frågor. Här ingår frågor kring avtal, ersättning, lönerevision, förmåner, behörigheter samt onboarding/offboarding. Du stöttar även dina kollegor på ekonomiavdelningen vid behov med leverantörsfakturor och kvittohantering.
Du ingår i ett team som idag består av 8 personer inom Ekonomi/Administration/Marknad och rapporterar till vår VD.
Din profil
Vi söker dig som har ett gediget intresse och några års erfarenhet av löneadministration där du arbetat med hela löneprocessen. Har du arbetat i Kontek och HRM så ser vi detta som meriterande. Vidare behöver du ha ett intresse av att utveckla och effektivisera processer och arbetssätt.
Som person är du ansvarstagande och trivs att självständigt driva ditt arbete framåt samtidigt som du är en stark och prestigelös lagspelare med positiv attityd och energi. Du är hjälpsam och serviceinriktad med förmåga att hitta lösningar utifrån verksamhetens behov. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är noggrann, kvalitetsmedveten och har ett strukturerat arbetssätt.
Ansökan
Bilkompaniet samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult/konsultchef Maria Södergren, 0733-51 27 69 eller maria.sodergren@clwork.se
Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag på www.clockworkpeople.se. Dock senast 29 mars 2023. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du läsa mer om Bilkompaniet så är du välkommen att besöka vår hemsida: www.bilkompaniet.se