OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en löneadministratör till vår kund, verksamma inom omsorgsbranschen, som sitter i trevliga lokaler i Solna. Drivs du av att arbeta "papperslöst" i en entreprenöriell och familjärt bolag som hela tiden strävar efter att bli ännu mer digitaliserat och effektiviserat kan det här vara din nästa arbetsgivare!
Önskad start är så snart som möjligt, dock senast i april/maj.
Detta är en hyrrekrytering där du till en början kommer att bli anställd via Talents of Sweden för att sedan övergå till en fast anställning hos kund.
Om rollen
Du kommer att tillhöra ett familjärt och ambitiöst team som idag består av två personer och du kommer rapportera till Ekonomichefen. Ni kommer tillsammans att hantera ca 2000 löner och främst timanställda och tjänstemän.
Löneprocessen är digitaliserad och ganska processorienterad där man arbetar med ”avvikelsehantering” snarare än att klassiskt upprätta löner.
Ett axplock av dina arbetsuppgifter kommer att vara:
Ansvara för lönekörning i några av koncernbolagen på egen hand.
Registrera nyanställda (inläsning via fil med viss handpåläggning)
Deklarera arbetsgivardeklarationer
Felsöka ej utbetalda löner och föra dialog med bank/kundansvarig.
Plocka upp ärenden som kommer in i ärendehanteringssystemet
Uppdatera register kring ändringar
Hantera semester korrekt baserat på de olika anställningsformerna
Vakansberäkning vid sjuklöneansökningar, dvs manuella beräkningar av lönekostnader där vikarie inte varit på plats.
Framtagande av olika typer av intyg.
Diverse adhoc-uppgifter om något händer där alla måste hjälpas åt
Om dig
Vi söker dig som har relevant utbildning inom området och god kompetens inom kvalificerad löneadministration. Som person behöver du ha en hög grad av självledarskap och en förmåga att organisera och prioritera ditt arbete. Du trivs i en organisation som ligger i framkant när det kommer till digitalisering och effektivisering där initiativ kring hur vi kan bli ännu bättre välkomnas. Självklart gillar du även servicen som ingår i lönehanteringen och tycker om att på ett pedagogiskt och förtroendeingivande sätt besvara frågor från organisationens anställda.
Har du tidigare erfarenhet av byrå och/eller arbetet mot kommuner och Försäkringskassan ses detta som meriterande likväl som kunskap av Crona lön och AiAi.
Talents of Sweden
Vi är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade ekonomer och företag. Att söka detta uppdrag genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag och rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp utöver detta specifika konsultuppdrag.
Vi svarar gärna på frågor
För frågor om tjänsten kontakta rekryterare Rebecca Jonas på 073-670 88 50 eller rebecca.jonas@talentsofsweden.se. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast.
Sökord: Löneadministratör, hyrrekrytering, konsult, ekonomikonsult, lönespecialist, jobb,, Talents of Sweden