OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund i Bromma söker vi en lösningsorienterad och hjälpsam löneadministratör som ska hantera löneprocessen från ”ax till limpa”.
Arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör kommer du att arbeta i en bred och varierad roll med hela löneprocessen (främst kollektivanställda). I tjänsten ingår även enklare ekonomiassistentuppgifter såsom viss bokföring och hantering av leverantörsfakturor med mera.
Lönebearbetning och beräkning sker i Hogia. I arbetsuppgifterna ingår även att göra löneutbetalningar och producera lönespecifikationer. Du kommer vidare att arbeta med tidsredovisning och reseräkningar i systemet Pipe.
Dina arbetsuppgifter kommer även att inkludera;
- Hantering av ersättningar och arvoden
- Hantering av semesterberäkningar
- Hantering av pensions- och övriga försäkringar
- Kontakt med chefer och medarbetare inom företaget
- Rapportering till och kontakt med Försäkringskassan, Migrationsverket, Kronofogden, SCB och andra myndigheter
Du ingår i gruppen Affärsstöd som består av 10 medarbetare inom ekonomi, HR, lön och IT. Du rapporterar till chefen för Affärsstöd.
Kvalifikationer
Vi tror att du är gymnasieekonom eller motsvarande och har en vidareutbildning inom lön. Du har arbetat några år som ekonomiassistent och du har erfarenhet av hela löneprocessen från ax till limpa. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Hogia och tidredovisningssystemet Pipe.
Du behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift och det är en stor fördel om du även behärskar engelska obehindrat i tal och skrift.
Personliga egenskaper
För vår kunds räkning söker vi dig som är noggrann och ansvarstagande. Det är viktigt att vara serviceinriktad och pedagogisk och på ett enkelt sätt kunna förklara och besvara alla frågor inom löneområdet. Du är vidare stresstålig och har förmåga att strukturera ditt eget arbetssätt och sätta gränser. Sist men inte minst så är du social, nyfiken och positiv.
Mer om tjänsten
- Tillsättning: omgående under maj
- Omfattning: heltid, 40 timmars arbetsvecka med möjlighet till flexibla arbetstider
- Placering: Bromma
- Uppdraget är ett ”hyrköpsuppdrag” och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 4 månaderna och därefter övergår anställningen till kund om båda parter så önskar
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varför jobba på Andara?
Våra kunder brukar beskriva Andara som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!