OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en löneadministratör med sinne för ordning och reda? Är du flexibel och har en fingertoppskänsla när det kommer till service? Då är det dig vi söker!
Om företaget
Dafgårds är inne i en tillväxtfas och det görs investeringar för att vi ska kunna fortsätta växa i framtiden. Köket i Källby står aldrig stilla och med företagets framgång kommer också behovet av fler duktiga medarbetare.
Gunnar Dafgård AB är ett svenskt familjeägt företag med drygt 1350 anställda och en omsättning på 3 miljarder SEK. Företaget grundades 1937 i Källby, Västergötland och där finns fortfarande huvudkontor och all produktion. Under tre varumärken; Dafgårds, Billys och Gorbys, säljs frysta och kylda livsmedel till dagligvaruhandeln, restaurang och storkök
samt export.
Vi utökar nu vårt HR-team och söker en engagerad och driven löneadministratör som kommer att vara en del av vår HR-avdelning. Du rapporterar till Lönechef och tjänsten är placerad i Källby. HR-avdelningen består i dagsläget av sex medarbetare som tillsammans driver och utvecklar våra HR-och löneprocesser framåt.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör kommer du att arbeta med hela löneprocessen i vårt lönesystem POL samt tidssystemet Wintid. Du kommer vara ansvarig för den löpande löneadministrationen, främst mot kollektivpersonalen, och tillse att rätt lön utbetalas i rätt tid. Du kommer vidare att hantera sjukhantering, tidrapporter, reseräkningar, filöverföringar, efterrapportering till ekonomiavdelningen, statistik och semesterberäkningar. Du följer naturligtvis kollektivavtal, lagar,
skatteregler och företagets policys i ditt arbete.
Som löneadministratör arbetar du även med support gällande lönefrågor och ger service till våra medarbetare och chefer. I tjänsten ingår också personaladministration, så som att ta fram intyg, uppdatera rutiner och övrigt vanligt förekommande personaladministrativt arbete. Den exakta fördelningen av arbetsuppgifter kommer att utformas efter din kompetens och verksamhetens behov.
Din profil
Vi söker dig som har relevant utbildning och gärna några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom löne- och HR-området. Vidare vill vi även att du har goda kunskaper i MS Office samt att du har ett stort systemintresse i allmänhet. För att trivas och passa in i den här rollen är det viktigt att du är noggrann, analytisk och lägger stor vikt vid kvalitet i ditt arbete. Du trivs med ett strukturerat arbetssätt och har en god initiativförmåga och drivkraft. Du trivs både med att arbeta självständigt och fatta egna beslut och med att arbeta tätt tillsammans med dina kollegor.
Som löneadministratör samarbetar du med många olika avdelningar inom företaget, vilket kräver flexibilitet, laganda och god kommunikationsförmåga.
Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar vi med Skill. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att
kontakta Gabriel Lund på 070-362 50 66 eller Matilda Ingeson på 070-565 61 31.
Vi önskar din ansökan senast den 23 november. Urval sker löpande.
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.