OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AMGA är ett svenskägt bolag med expertis inom bank, finans & försäkring. Vi är specialiserade på konsulttjänster, rekrytering och affärsutveckling. Företaget är medlem i Almega Tjänsteföretagen och tillämpar kollektivavtal för branschen.
Nu söker vi en Löneadministratör till DHL Express!
Arbetsuppgifter
Som Löneadministratör kommer du få en ansvarstagande och självständig roll med ett brett ansvarsområde inom löner och ekonomi. Du kommer att arbeta i en dynamisk och familjär avdelning inom en växande och välrenommerad organisation. I din roll har du stora kontaktytor mot olika avdelningar och chefer, främst internt men kontakt med externa kunder förekommer även.
Vidare innebär arbetet månatliga lönekörningar inkluderande lön, sociala avgifter, bonus, pensioner etc i kombination med årliga processer som till exempel lönejusteringar, års-rapportering av kontrolluppgifter, bonusutbetalningar samt avstämningar.
För rätt person finns möjlighet att vara med och utvecklas och få utökade arbetsuppgifter.
Vem är du?
För att lyckas krävs att du är analytisk, lösningsorienterad och strukturerad med hög social samt trivs med ett kundorienterat arbete. Vi söker efter dig som vill vara med och förbättra rutiner och processer samt vill vara delaktig i att påverka både din och avdelningens vardag.
Du har god förståelse för hela löneprocessen inklusvie lönerevision, semesterårsskifte och rapportering. Du har möjligen tidigare arbetat med externa samarbetspartners såsom pensionsbolag, SCB och Försäkringskassan.
Du är lösningsfokuserad och inte rädd för att ta egna initiativ och har goda kunskaper löneadministration och har ca 3-5 års erfarenhet av att arbeta med lön.
Det löpande lönearbetet utförs i affärssystemet Visma Agda och vi ser gärna att du har erfarenhet och en grundförståelse inom detta eller andra lönesystem.
Om bolaget
DHL erbjuder dig utmaningar och möjligheter för personlig och yrkesmässig utveckling genom utbildning och ”on the job training”. Våra hörnstenar är Speed, Passion, Right 1st Time och en Can Do-attityd.
Vi är ett globalt företag med motiverade medarbetare i fokus och för dig som vill utvecklas med oss finns alla möjligheter nationellt som internationellt. Är du en person som trivs i en resultatdriven, högpresterande internationell kultur och i en kreativ och dynamisk miljö så ser vi fram emot din ansökan!
Huvudkontoret är beläget i Solna med mycket bra kommunikationer, restauranger, affärer och gym i området.
Fast lön samt tillkommande förmåner ingår via kollektivavtal. Tillsättning av tjänst önskas omgående och är ett initialt vikariat med god möjlighet till förlängning. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan nu!
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Alexander Magnusson på alexander.magnusson@amga.se eller 0705116570.
Sista ansökningsdag 2018-06-05.