OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekebygruppen är i en spännande uppbyggnadsfas och vi hjälper dem att hitta sin nästa nyckelspelare inom Lön. Vill du vara med på en spännande resa och vara en viktig del i att driva processförbättringar och digitalisering? Söker du din nästa utmaning? Då kan vi ha jobbet för dig!
Du kommer till ett glatt ekonomiteam och där alla har roligt ihop och stöttar varandra i arbetet. Avdelningen är under uppbyggnad och du blir en viktig del i att ansvara för lönehanteringen.
Arbetsuppgifter
- Ta fram underlag och stämma av personalrelaterade balanskonton
- Deklarera och betala in arbetsgivaravgifter
- Arbetsgivarintyg
- Rapportering till Försäkringskassan; inkomst, sjukskrivning
- Flex HRM - hantera schemaläggning, tidrapportering och lönehantering
- Onboarding/Offboarding
- Statistik till årsredovisning
- Statistik SCB/SN
- Rutiner löneprocessen
- Behjälplig med bokföring, leverantörsfakturahantering, bankbetalningar vid behov
- Tillgänglig för löne- och schemafrågor från anställda
- Årsvis uppdatera förmånsvärden
Vem söker vi?
Du har en gymnasieutbildning i grunden och har erfarenhet av att arbeta som löneadministratör på en ekonomiavdelning eller på en redovisningsbyrå. Det är meriterande om du har en KY/YH utbildning inom lön och/eller har bokföringskunskaper.
Vidare har du goda kunskaper i Excel, samt talar och skriver svenska obehindrat.
Som person söker vi dig som tycker om att arbeta i ett team, vill utvecklas och vara med och driva processarbete och digitalisering. Du behöver vara en social person då du i din roll har mycket kontakter med medarbetare och svarar på deras frågor.
Inledningsvis blir du anställd som konsult genom SJR, efter ca 6 mån övergår du i anställning hos Ekebygruppen.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Linnea Järverup på 0708-23 41 45. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88