OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla vår framtida lönehantering?
Vi söker en erfaren löneadministratör till ekonomienheten
Befattningen är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt.
PTS bevakar områdena elektronisk kommunikation och post. Med elektronisk kommunikation avses telefoni, internet och radio. PTS arbetar för långsiktig konsumentnytta, långsiktigt hållbar konkurrens, effektivt resursutnyttjande och säker kommunikation.
Läs gärna mer om oss på www.pts.se
Ekonomienheten är en del av PTS administrativa avdelningen, som har som huvuduppgift att stödja PTS arbete och utveckling. Vi ansvarar för PTS löpande redovisning, vilket inkluderar ansvar för löneadministration och resehantering. PTS använder idag Agressos modul lön och personal samt webbportal för tidredovisning och resehantering.
Vi på ekonomienheten står inför nya spännande utmaningar när vi ska ta hem löneadministrationen som idag sköts externt. Vi behöver därför en erfaren löneadministratör som vill sätta sin egen prägel på uppgiften.
Du kommer i löneadministratörsrollen få möjligheter att utveckla PTS framtida lönehantering. Du kommer att få modulansvar för lönemodulen och bli en viktig kugge i ekonomienhetens team. När vi nu återför löneadministrationen till PTS kommer du att bygga upp rutiner och arbetssätt för funktionen.
I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att ansvara för PTS löpande lönehantering i Agresso samt att ansvara för informationsuttag och förändringar av rapporter och frågor i Agresso, både kopplat till den löpande lönehantering och för analys av personalkostnader.
Du kommer att vara modulansvarig och hantera löpande uppdateringar och förändringar av värden i systemet, i det arbetet ingår samarbete med huvudansvarig för systemförvaltning och med ansvarig för tid och projekt samt uppdateringar och körningar i samband med årsskiften.
I arbetsuppgifterna ingår även kontroll av reseräkningar, att leverera rapporter till externa mottagare såsom Skatteverket, Arbetsgivarverket m.fl samt avstämning och uppföljning av personalkostnader
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning med PA/ekonomisk inriktning, eller likvärdiga kunskaper förvärvade på annat sätt.
Du ska ha goda kunskaper om regler i kollektivavtal för den statliga sektorn samt om skatte- och redovisningsregler. Du har även några års erfarenhet av arbete vid statliga myndigheter där du arbetat med löneadministration samt ingående kunskaper om löneadministration i Agresso.
Du besitter kunskap om systemförvaltning av lönemodulen i Agresso vad gäller löpande underhåll och har goda kunskaper i MS-office paketet, särskilt excel.
Meriterande är djupare systemtekniska kunskaper om Agresso löne- och PA-modul liksom resemodulen samt om du har arbetat med uppföljning av personalkostnader.
Som person är du bra på att samarbeta, du är inriktad både på service och resultat. Du kan planera, samordna och informera. Som person är du noggrann och kan arbeta självständigt. Du har även god förmåga att dokumentera, organisera samt utreda. Andra viktiga egenskaper för denna tjänst är initiativförmåga och målmedvetenhet.
PTS kan erbjuda dig en tjänst i en varierad och omväxlande ?redovisningsmiljö? med höga ambitioner. Ambitionen för enheten är att kunskap förmedlas, delas och genereras prestigelöst med stort fokus på resultatet. Vi vill att du blir en viktig del i vårt team.
Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev och cv på svenska. Vänligen uppge diarienummer 13-8468 i ämnesraden.