OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill påbörja din karriär inom löneadministration. Här får du chans att arbeta i ett företag som hela tiden strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats och på en avdelning som toppar listorna internt när det kommer till trivsel! Är du redo att ta dig an rollen som löneadministratör på ett av regionens största bolag? Välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Elon är en butikskedja för produkter och tjänster till hemmet med ca 340 butiker fördelade över hela Sverige och stora delar av Norge. Huvudkontoret ligger vid Marieberg strax utanför Örebro och som löneadministratör tillhör du ekonomiavdelningen som ansvarar för hela koncernens ekonomihantering. De är i dagsläget två personer som hanterar lönerna men då många Elonbutiker efterfrågar hjälp med just detta behöver de nu utöka teamet med ytterligare en person. Din närmsta kollega tillika löneansvarig Katarina Edgren Lorin sitter på mycket värdefull kompetens som du har chansen att lära av och du svarar gentemot Anders Löthgren, koncernredovisningschef.
Som löneadministratör på Elon kommer du främst att arbeta inom Elon Financial Services (EFS). EFS är en finansiell supportfunktion som finns till för Elons butiker och är en ny funktion där du tillsammans med avdelningen får chans att forma relationerna och tjänsterna de tillhandahåller till sina butiker. I arbetsuppgifterna ingår att hantera butikernas löner. Du kommer att överföra löner från Excel/tidrapporteringssystem till det interna lönesystemet. De system som de främst använder sig av är Kontek lön och Kontek samt Quinyx tidsrapporteringssystem. Du arbetar med Elons butiker och får därmed chans att arbeta både med storbolaget och det mindre ägarledda bolaget.
Du erbjuds
På Elon erbjuds du goda utvecklingsmöjligheter inom löneområdet. Vi tror att du har en relevant eftergymnasial utbildning för arbetet och ser gärna att du har tidigare erfarenhet av lönearbete även om detta inte är något krav för rollen. Du kommer få en bra introduktion och upplärning i system och processer i strävan efter att bli en självgående och kunnig löneadministratör. Din arbetsplats kommer att vara på ekonomiavdelningen där löneavdelningen ingår. Ekonomiavdelningen består av lite drygt 15 personer i blandade åldrar och har en god stämning. Kollektivavtal och förmånerna som följer med det är en självklarhet.
ARBETSUPPGIFTER
* Registrera löner och föra över löneuppgifter från tidrapporteringssystem Kontek och Quinyx till lönesystemet Kontek lön
* Registrering i försystem Kontek av scheman och personaluppgifter m.m
* Implementering av löneuppgifter för nya bolag i Kontek lön och i försystem
* Löpande löneadministration samt upprättande av rapporter i Excel
* Upprättande av diverse lönerelaterade intyg samt inrapportering till berörda myndigheter
* Ta fram underlag till skattedeklaration avseende källskatt och arbetsgivaravgifter
* Vara stöd och dialogpart för butikerna avseende lönerelaterade frågor
VI SÖKER DIG SOM
Har relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi/personal/lön alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig.
* Har god dator- och systemvana
* Har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift då det förekommer regelbunden kontakt med Elons butiker
Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av lönearbete.
I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Som person är du:
* Noggrann
* Serviceinriktad
* Ansvarstagande
* En lagspelare med god samarbetsförmåga
Övrig information
* Start: Så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid
* Placering: Marieberg, Örebro
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Elon Groups önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Ansvarig rekryterare är Sara Belicke
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Elon Group är en nordisk allians som ägs och drivs av egna företagare och handlare i Sverige, Norge, Island, Finland och Danmark. Vi har styrkan hos ett storbolag, med engagemanget från entreprenörer med lång erfarenhet av sin lokala marknad och kunder. Med över 500 butiker runtom i hela Norden finns vi tillgängliga för att hjälpa och erbjuda service där våra kunder finns. Varje butik har egna säljare, rådgivare, installatörer och montörer. Butikerna fungerar även som lokala lager nära kunden, vilket möjliggör oslagbara ledtider.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231