Löneadministratör till en av Sveriges bästa arbetsgivare

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vill du arbeta med löneadministration? Nu söker en av Sveriges bästa arbetsgivare en löneadministratör. Stämmer beskrivningen nedan in på dig – tveka inte på att skicka in en ansökan!

Om bolaget
Vi söker en duktig löneadministratör till vår kund som har kontor centralt i Stockholm och som är ett ledande och snabbt växande IT- och managementkonsultbolag. Bolaget hjälper ledande företag att ligga i teknikens och digitaliseringens framkant och stöttar upp vid affärskritiska projekt. Vår kund har tidigare blivit utsedd till Sveriges bästa arbetsgivare i Universums stora medarbetarundersökning samt blivit listad som Sveriges bästa arbetsplats av Great place to work.

Om tjänsten
Som löneadministratör hos vår kund kommer du ha ett ansvar för löneadministrationen i både Sverige, Norge, Köpenhamn och Schweiz. Du kommer att tillhöra Operationsteamet och arbeta tätt tillsammans med en person som arbetar på lönefunktionen idag.
Då vår kund gör en satsning på att bygga upp ett effektivt och nytänkande löneteam söker de en person som har några års erfarenhet och som gillar att driva förändringar, komma med idéer och ge förbättringsförslag. Det finns goda möjligheter att påverka och växa inom bolaget.

Som löneadministratör hos vår kund kommer du bland annat att arbeta med:

• Tidrapporter
• Löneberedning
• Generering av bokföringsunderlag
• Uppdatera personaluppgifter
• Svara frågor som är relaterade till lön

Vidare kommer du stötta upp vid ärenden kopplade till pension, registrering av anställda i Hogia och Agresso, semesterhantering, frånvarohantering och andra administrativa uppgifter.

Kvalifikationer
För att passa i rollen som löneadministratör hos vår kund ser vi att du har:

• Minst 3–4 års erfarenhet inom löneadministration och beredning
• Gymnasieexamen inom ekonomi alternativt en KY-utbildning inom lön
• Intresse för nya system och gärna av HogiaLön och Agresso
• Goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet av HogiaLön och Agresso (Mycket meriterande)

Personliga egenskaper
Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper. Du är en social, kommunikativ och teamorienterad person. Vidare är du ansvarstagande, flexibel och noggrann. Du är en initiativtagare, tycker det är viktigt att få utmanas och utvecklas och du tycker det är roligt komma med förslag och idéer på förbättringar och förändringar.

Bli en av oss
Denna tjänst är en Hyr-Köpsrekrytering, där du initialt kommer att anställas som konsult via Placera Personal med ambitionen att, efter 6 månader, gå över i en fast anställning hos vår kund.

Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB Kista
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Heltid Denna tjänst är en Hyr-Köpsrekrytering, där du initialt kommer att anställas som konsult via Placera Personal med ambitionen att, efter 6 månader, gå över i en fast anställning hos vår kund.
  • Publicerat: 15 november 2017

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024