Löneadministratör till expansivt fordonsföretag!

Löneadministratör till expansivt fordonsföretag!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vill du arbeta med löneadministration på ett växande bolag inom fordonsindustrin? Trivs du i en roll med stort ansvar och möjlighet till utveckling? Hos vår kund arbetar du utefter tydliga processer med stor möjlighet att påverka. Bli en del av ett glatt gäng med stark sammanhållning i Mölndal!

Tjänsten är på heltid och tillsvidare med start enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör ansvarar du för löneprocessen i sin helhet och ger daglig service åt chefer i löne- och lönerelaterade kollektivavtalsfrågor med fokus på motorbranschavtalet. Du kommer även hantera andra personaladministrativa ärenden såsom nyanställning, avslut av anställning, reseräkningar, traktamente och lönerapporter. Löpande frågor kring pension, försäkringar, skatter och kontrolluppgifter kommer du även hantera. Rollen innebär vidare rapportering till myndigheter, TRR, försäkring, försäkringskassan osv. Tillsammans med dina 7 kollegor, ansvarar ni för att ständigt hålla er uppdaterade om det senast regelverken inom området. I rollen arbetar du efter tydligt uppsatta processer och ansvarar för ett eller några specifika bolag. Totalt administrerar du ca. 500 löner, såväl tjänstemän som arbetare.



Kvalifikationer
För att passa i den här tjänsten ser vi att du tidigare har arbetat i liknande roll med löneadministration och/eller har studerat en eftergymnasial utbildning inom lön, gärna YH. Vi söker dig som vill arbeta med såväl tjänstemän som arbetare och ser positivt på om du har erfarenhet inom detta. Vi söker sig som motiveras av ordning och reda, där ett strukturerat och noggrann arbete är en självklarhet. Vår kund är ett snabbt växande företag, för att du ska trivas i rollen behöver du vara flexibel och öppen för förändring. Nya idéer och lösningar uppskattas alltid! För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter och områden att ansvara för!

Du har flytande kunskaper i svenska, såväl i skrift som tal.
Har du tidigare erfarenhet av AGDA är det högst önskvärt. Det viktigaste är att du har god datorvana och är trygg med olika system, gärna att du tidigare arbetat i Excel.

Övrigt
Tjänsten är på heltid, tillsvidare. Start enligt överenskommelse.

Intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag på kfx.se!
Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Paula Jansson på 031-711 98 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Teresa Åkemar
031-711 98 00
Lisa Nidén
031-711 98 00
Teresa Åkemar
031-711 98 00
Teresa Åkemar

Teresa Åkemar
031-7119800
Linn Mann

Anna Holmefeldt
031-711 98 00
Anna Holmefeldt

Elin Andersson
031-711 98 00
Anna Berggren
031-711 98 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Göteborg AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2021
  • Ansök senast: 17 juli 2021

Besöksadress

Odinsgatan 6 , Göteborg
None

Postadress

Odinsgatan 6
Göteborg, 41103

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024