Löneadministratör till företag i framkant!

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Till vår kund som är en ledande leverantör av molnbaserade löne- och HR tjänster söker vi nu en löneadministratör för långsiktigt uppdrag. Vår kund har i över 10 års tid erbjudit företag i Norden och Baltikum tjänster inom områdena HR- Outsourcing, HR Technology and Consulting Services. Företaget erbjuder kundanpassade outsourcinglösningar inom HR, personal och lön. Vår kund har runt 200 kunder, hanterar cirka 200 000 löner varje månad och har kontor i länderna Sverige, Finland, Danmark, Polen, Indien, Estland, Lettland och Litauen med huvudkontor i Norge.

Dina arbetsuppgifter blir att arbeta brett med löneadministration/hela löneprocessen från kontroller till efterbehandling. Lönehanteringen sker i SAP. Du kommer att få chans att vara med och påverka din roll då företaget är i en expansiv utvecklingsfas.

Din profil
Vi söker dig som har ca tre års erfarenhet av arbete med lönehantering, gärna för både tjänstemän och arbetare. Du är driven och har en god förmåga att driva och utveckla processer, du talar och skriver svenska och engelska flytande. Vidare gillar du fart och fläkt, är flexibel och van att ha flera bollar i luften samtidigt. Dina kunskaper i Excel är mycket goda och har du erfarenhet från arbete i SAP är det ett stort plus, även erfarenhet av outsourcing är meriterande.

Som person är du självständig, engagerad och flexibel. Du trivs med ett strukturerat arbetssätt och du har en god förmåga att prioritera och planera ditt arbete. Du är prestigelös och trivs i en föränderlig miljö och du är en lagspelare med hög social kompetens som utför ditt arbete med hög noggrannhet.

Start: Omgående, enligt överenskommelse
Arbetstid: Heltid, 08.15-17.00 måndag-fredag
Lön: Individuell marknadsmässig lönesättning

Välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande!

Om oss

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 18 mars 2017

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024