OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Poolia PRESENTATION Vi söker en löneadministratör till vår kund som har sitt kontor beläget på Gärdet. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 50-75% som beräknas starta omgående och pågå cirka två månader framåt. Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser. Ditt arbete hos oss leder till ett omfattande och eftertraktat CV, som passar för både nationella och internationella karriärer. Som anställd erbjuds du en introduktionsutbildning samt ett varierat utbildningsprogram hos t.ex. Företagsekonomiska Institutet och du kan på så vis ytterligare investera i din karriär och yrkesroll. Din anställning på Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen (före detta HTF) och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring. ARBETSUPPGIFTER I huvudsak innebär tjänsten att: - bereda löner, till exempel registrera in tillägg och frånvaro - skapa utbetalningslistor - färdigställa lönespecifikationer - besvara frågor kring lön - sammanställa statistik till myndigheter - kontakt med pensionsbolag - kontakt med Försäkringskassan - skriva arbetsgivarintyg - uppdatera personalregistret. Det är löner för tjänstemän och journalister. UTBILDNING/ERFARENHET Du är gymnasieekonom eller liknande. Vi söker en självständig och erfaren löneadministratör som har erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Dina datorkunskaper är goda och du behärskar Hogia. Som person är du noggrann, självgående och strukturerad. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. FÖRETAGSPRESENTATION Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i sex länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater.