OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som Löneadministratör driver du lönearbetet. Du kommer att arbeta i en bred och varierande roll där du kommer att få fortsätta sätta strukturer och processer samt arbeta för att effektivi framöver kopplat till löneadministration. Det du gör och åstadkommer kommer att synas och göra skillnad hos vår kund. Du kommer även ha ett tätt samarbete med ekonomiavdelningen.
Rollen innefattar arbetsuppgifter såsom:
Förberedande lönearbete som kontroll av tidrapporter och underlag för lön
Ha löpande kontakt med extern lönebyrå
Hantera reseräkningar
Administration vid nyanställningar såsom hantering av anställningsavtal, beställning av IT produkter, nycklar och passerkort
Friskvårdsbidrag, reseräkningar och traktamenten
Övrig HR administration såsom arbetsgivarintyg
Administration kring utbildningar och certifikat
Stöd i Löne-frågor ifrån chefer och personal
Kontinuerlig kontakt med myndigheter kopplat till rapportering
Säkerställa efterlevnad av kollektivavtal gällande ersättning och avtal
Administration kring projekt utomlands samt utländsk personal, ansökningar SINK/A-skatt, A1, NT1/NT2 samt HMS-kort
Notera att det är till framtida uppdrag!
Om dig
Du trivs i en roll där du får ta självständigt ansvar för att driva ditt arbete framåt samtidigt som du har helhetsförståelse för enhetens arbete och uppdrag. Detta är en bred och varierande roll och det är viktigt att du har en god administrativ förmåga och framförallt gillar det. Du är duktig på att självständigt strukturera upp och planera ditt vardagliga arbete och du har god förmåga att prioritera vad som är viktigast här och nu. Vidare har du ett prestigelöst förhållningsätt och är flexibel inför förändringar och omprioriteringar. Lön är ett komplext område, därför är det viktigt att du är duktigt på att förklara det svåra och göra det enkelt. Din goda kommunikativa förmåga är viktig för rollen.
Eftersom du kommer vara den som ansvarar för lönearbetet självständigt, ser vi att du har 2-3 års erfarenhet av liknande roll sedan tidigare. Vi tror också att du har en eftergymnasial utbildning mot lön alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Då våra anställda har olika nationaliteter är det viktigt att du har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Vidare har du mycket bra kunskaper i Excel då detta kommer vara ditt vardagliga arbetsverktyg. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med utländsk personal och den myndighetskontakt som krävs vid arbete i olika länder. Har du även arbetat mot kollektivavtalet bygg är det ett stort plus. Vårt framtida HRM system är Flex och har du arbetat i det är även det meriterande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om ansökan
Om du är intresserad så rekommenderar jag dig att söka omgående då vi kommer presentera kandidater löpande. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.
Kontakta rekryteringsansvarig Elsa Tidblom för mer information via e-mail: Elsa.Tidblom@adecco.se
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Sökord
HR-ansvarig, löneadmin, löneansvarig, löneadministratör, lönespecialist, lönekoordinator, payroll specialist, payroll administrator, administratör, HR-administratör, salary, förmåner, specialist, HR-specialist, Göteborg, Mölndal, Lindome, Varberg, Kungsbacka
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147