Löneadministratör till framtida uppdrag i Stockholm

Löneadministratör till framtida uppdrag i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att arbeta med löneadministration och söker ditt nästa steg i karriären? Är du utbildad ekonom och intresserad av uppdrag inom både privat och offentlig sektor? Skicka in din ansökan till framtida tjänster i Stockholm!

Om tjänsten

Som Löneadministratör driver du lönearbetet. Du kommer att arbeta i en bred och varierande roll där du kommer att få sätta strukturer och processer samt arbeta för att effektivisera arbetet kopplat till löneadministration. Dina insatser kommer att synas och göra skillnad hos vår kund. Du kommer även ha ett tätt samarbete med ekonomiavdelningen.

Rollen kan innefatta arbetsuppgifter såsom:
- Förberedande lönearbete som kontroll av tidrapporter och underlag för lön
- Ha löpande kontakt med extern lönebyrå
- Stöd till chefer och medarbetare i lönefrågor
- Administration vid nyanställningar såsom hantering av anställningsavtal, beställning av IT-produkter, nycklar och passerkort
- Hantering av friskvårdsbidrag, reseräkningar och traktamenten
- Övrig HR-administration såsom arbetsgivarintyg
- Administration kring utbildningar och certifikat
- Kontinuerlig kontakt med myndigheter i samband med rapportering
- Säkerställa efterlevnad av kollektivavtal gällande ersättning och avtal
- Administration kring projekt utomlands samt utländsk personal, ansökningar SINK/A-skatt, A1, NT1/NT2 samt HMS-kort

Notera att det är till framtida tjänster i Stockholm. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom lön eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har minst ett par månaders erfarenhet av att arbeta med löneadministration. Det är meriterande om du har kunskap från olika system (ex. Hogia, Flex HRM, Agda, Visma) och goda kunskaper i Excel. För att lyckas i rollen krävs det att du kan skriva och prata på såväl engelska som svenska.

Vidare är du duktig på att självständigt strukturera upp och planera ditt vardagliga arbete och du har god förmåga att prioritera vad som är viktigast här och nu. Du har ett prestigelöst förhållningsätt och är flexibel inför förändringar och omprioriteringar. Lön är ett komplext område. Därför är det viktigt att du är duktigt på att förklara det svåra och göra det enkelt. Din goda kommunikativa förmåga är viktig för rollen.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om ansökan

Om du är intresserad så rekommenderar vi dig att söka omgående då vi presenterar kandidater löpande till våra kunder. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.

Kontakta rekryteringsansvarig för mer information: Erik Örvell på e-post erik.orvell@adecco.se

Varmt välkommen att söka!

Sökord
löneadmin, löneansvarig, löneadministratör, lönespecialist, lönekoordinator, payroll specialist, payroll administrator, administratör, HR-administratör, HR-ansvarig, salary, förmåner, specialist, HR-specialist

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2024
  • Ansök senast: 12 februari 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024

22 november 2024