OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kontorsbemanning är ett företag som erbjuder uthyrning och rekrytering av personal inom ekonomi, administration, försäljning och IT. Vi hjälper företag att hitta flexibla rekryterings- och bemanningslösningar. Genom att vara en attraktiv arbetsgivare med nöjda medarbetare kan vi erbjuda våra kunder kompetent och motiverad personal. Vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kollektivavtal med Unionen.
Inför kommande behov söker vi en duktig löneadministratör!
För ett uppdrag hos ett stort företag i Göteborg på initialt 6 månader, sökes vi nu en erfaren löneadministratör för att administrera en stor mängd löner. I din roll som löneadministratör kommer du att administrera och handlägga löner för de anställda på företaget. Arbetet består vidare utav bland annat justering av tidrapportering, löpande registrering och kontroller i lönesystemet.
I vårt arbete använder vi oss i stor utsträckning av olika datasystem. Förändringarna inom våra arbetsuppgifter och i vår omvärld innebär att vi måste gilla att arbeta med utveckling fortlöpande. Våra arbetsuppgifter innebär att vi har mycket kontakter med anställda, chefer och myndigheter såväl skriftligt som muntligt. Vi använder engelska när det behövs.
Huvudsakliga ansvarsområden
* Administrera och handlägga löner och tid för de anställda på företaget
* Löpande registrering och kontroller i lönesystemet
* Kontakt med myndigheter vad gäller arbetsgivarintyg och andra personalrelaterade uppgifter.
Din profil
* Minst två års erfarenhet från löneadministration
* Eftergymnasial utbildning är meriterande
* Kunskaper i något större lönesystem
* Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna dina ansökan omgående!