OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en löneadministratör på heltid med placering på Vividas kontor i Örebro.
Tjänsten ska tillsättas i januari/februari 2023. Intressanta kandidater kallas löpande till intervjuer. Vi välkomnar såväl nya som tidigare sökanden!
VARFÖR LÖNEADMINISTRATÖR PÅ VIVIDA?
Som löneadministratör på Vivida ingår du i ett riktigt bra team av tjänstemän som;
- Har roligt tillsammans
- Månar om varandra
- Tar ansvar för att bygga en god företagskultur
- Alltid fikar tillsammans
- Jobbar hårt men förstår att livet är mer än bara ett jobb
- Tycker att trivsel och hälsa är viktigt (vi får träna på arbetstid)
- Anser att goda relationer är nyckeln till framgång
ARBETSUPPGIFTER
- Lönehantering och allmän administration gällande löner
- Fakturering mot kommuner och Försäkringskassan
- Intygsskrivande
- Arkivhantering
- Viss telefonkontakt med våra personliga assistenter och kunder samt gode män/förvaltare/vårdnadshavare och myndigheter
- System att arbeta i; Kontek Lön, Tidvis (schemasystem för våra personliga assistenter) samt Office-paketet
ÄR DU VÅR NYA MEDARBETARE?
Vi ser att du som söker denna tjänst är minst 18 år och har fullföljt dina gymnasiestudier. Som person trivs du med administrativa uppgifter och gillar och har lätt för att ta till dig ny kunskap och nya system. Ordning och reda är A och O för dig, du är självklart noggrann och punktlig. Vidare är du positiv, vill ta stort eget ansvar och det faller sig helt naturligt för dig att ge god service och bidra till gott samarbete.
VIVIDA SOM ARBETSGIVARE
Vivida Assistans har en stark värdegrund och vi vill vara Sveriges ledande anordnare av personlig assistans och ses som förebilder inom branschen. Vi är ett R-licensierat företag och har därmed förbundit oss till att hålla högsta kvalitet när det gäller etisk trovärdighet och seriositet i vår verksamhet. Här arbetar människor som är ambitiösa, gillar att ha kul och har hjärtat på rätta stället. För oss är det lika viktigt att göra ett bra jobb som att skratta ihop – något som märks när man kliver in hos oss!
Som löneadministratör tillhör man assistansavdelningen på Vivida, som har till uppgift att ansvara för Vividas cirka 900 personliga assistenter runtom i landet och att den personliga assistansen för våra kunder fungerar på ett bra sätt. På avdelningen arbetar assistanschefer, rekryterings- och bemanningsassistenter, löneadministratörer och avdelningschefer.
ANSÖKAN OCH TILLTRÄDE
Sista ansökningsdag är den 6 november 2022, men intressanta kandidater kommer att kallas till intervjuer löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
I den här rekryteringen har vi valt våra rekryteringskanaler och undanber därför erbjudanden om annonserings-, rekryterings- och bemanningstjänster.
Om Vivida
Vivida Assistans är en komplett assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna. Läs mer om oss på http://www.vivida.se och följ oss på http://www.facebook.com/vividaassistans och http://www.instagram.com/vivida.se.