OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hällefors kommun har ett fantastiskt läge i det natursköna Bergslagen, mellan storstad och landsbygd. Stockholm, Göteborg och Oslo når du på omkring tre timmar. Länshuvudstaden Örebro med expansiv internationell flygplats ligger inom en timmes bilresa.
Medarbetar- och ledaruppdraget i Hällefors kommun utgår från medborgar- och brukarperspektiv. I Hällefors kommun har vi ett förhållningssätt som utgår från delaktighet, förtroende, öppenhet och respekt för varandra och varandras uppgifter, funktioner och perspektiv.
Hällefors kommun är ett finskt förvaltningsområde. Här värdesätts finska språkkunskaper.
Beskrivning
Är du analytisk och vill jobba med siffror? Då har vi jobbet för Dig.
Hällefors kommuns HR-enhet hanterar alla HR-processer och all löneadministration inom kommunen med cirka 1 000 löneutbetalningar per månad. Enheten består av totalt fem tjänster som samverkar inom personal- och lön. Vår löneadministratör går nu i pension och vi söker därför hennes efterträdare.
Arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör hanterar du alla flöden i löneprocessen, allt från att registrera anställningsavtal i personalsystemet, granska och registrera tillägg och arvoden till att kontrollera övriga inrapporterade lönegrundande uppgifter. Arbetet är omväxlande och ibland utmanande men alltid meningsfullt.
Det är stor variation i arbetsuppgifterna där en viktig uppgift är att bistå med intern service till våra chefer och administratörer. Vårt mål är att ge service och bemötande av hög kvalité. Du kommer att tillsammans med övriga medarbetare inom HR-enheten tolka och tillämpa arbetsrättsliga lagar och avtal.
En annan viktig uppgift är att hålla ordning och reda på våra handlingar, i de administrativa uppgifterna ingår bevarande och gallring av dokument i personakter och arkiv. Utfärdande av olika typer av intyg till medarbetare och myndigheter ingår också i arbetsuppgifterna.
Löneadministrativa processen är i ständig utveckling, just nu står vi inför ökad digitalisering och du förväntas också bidra med att rutiner och processer moderniseras och effektiviseras.
Kvalifikationer
Avslutad gymnasieutbildning är ett krav, även goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har någon eller några av följande kompetenser;
en eftergymnasial utbildning inom lön, gärna en YH-utbildning till lönespecialist eller lönekonsult.
arbetsrättsliga kurser på universitetet
tidigare erfarenhet av löneadministration
erfarenhet av personalsystem och gärna personalsystemet Personec
erfarenhet av bemannings- och schemasystem, gärna Time Care.
intresse av utveckling av befintliga rutiner och systemstöd
erfarenhet av och intresse för kundbemötande
vana av att tolka lagar och avtal
god datavana och systemkunskap, du hanterar Officepaketet mycket väl och speciellt excel.
Personliga egenskaper
Du kan arbeta både självständigt och samarbeta med kollegor
Du gillar att ge service, är respektfull och tillmötesgående
Du har ett positivt förhållningssätt
Du har integritet och kan hantera känsliga uppgifter
Du har en utpräglad organisationsförmåga
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Villkor
Som medarbetare i Hällefors kommun erbjuds du följande förmåner;
25-32 dagars semester per år beroende på din ålder, samt möjligheten att byta ut semesterdagstillägg mot extra lediga dagar
Möjlighet att jobba på distans/arbeta hemifrån när verksamheten så tillåter
Friskvårdsbidrag
Flexibel arbetstid enligt lokalt kollektivavtal
Kompetensutveckling
Företagshälsovård
Varaktighet: Tjänsten är på heltid tillsvidare och gäller med tillträde 1 januari 2022.
Tänk på att inte lämna känsliga uppgifter, eftersom ansökningen är en offentlig handling.
Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag.
För mer information om kommunen, besök http://www.hellefors.se
Ansökan tas endast emot via extern länk, ej via post eller e-post.