OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Vi söker en erfaren löneadministratör att hjälpa oss fortsätta bygga upp en intern lönebyrå för det svenska moderbolaget inom den internationella koncernen PHM Group. Genom löpande företagsförvärv är vi ett bolag i stark tillväxt och vår strategi är att varsamt centralisera de förvärvade bolagens backoffice-funktioner, där lönehantering är en viktig del. Denna roll som löneadministratör är en nyckelposition för att hjälpa oss att bygga en central, intern lönebyrå som successivt ska ta över den lokala lönehanteringen i de förvärvade bolagen.
Vi söker dig som är van att arbeta med alla delar i löneprocessen och som tycker om att arbeta med förändring och nyutveckling. Vi har bra förståelse för helheten i vår plan men du behöver hjälpa oss ta rätt detaljsteg i vardagen - en viktig komponent är också att agera ambassadör mot de lokala bolagen och vara del i integrationsarbetet att byta system och flytta HR-data.
Du blir en del av ekonomifunktionen på PHM Sweden med fokus på lönehantering i vårt löneteam som än så länge består av två personer. Du behöver vara flexibel, självgående och inte vara främmande för nya system eller rutiner. Vi gör idag lönerna för tio av våra 25 dotterbolag, men inom kort kommer det att bli fler bolag.
Vid sidan av att integrera lokala bolag i vår centrala lönebyråmodell kommer du att hantera allt från tidrapporteringssystem och löneberedning till arbetsgivardeklarationer och redovisning samt avstämningar av lönerelaterade konton. Vi utför även arbetsgivarintyg, rapporteringar till myndigheter samt statistikrapportering. Vidare kommer du att besvara lönerelaterade frågor som uppstår internt från medarbetare men även från kunderna på våra lokala bolag.
Din profil
Vi söker en engagerad och trevlig medarbetare med minst 2 års erfarenhet inom lönehantering. Du är ansvarstagande, noggrann och håller uppsatta deadlines. Du är van att arbeta självständigt och är en lösningsorienterad person. Du förväntas besvara frågor som uppkommer internt och från anställda på ett pedagogiskt och trevligt sätt. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Du har också vana att arbeta i olika typer av system och i Excel.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av Flex, Visma Lön eller Kontek. Vi ser det också som en fördel om du jobbat med redovisning eller systemimplementering innan.
Tjänsten är en provanställning som övergår i en tillsvidareanställning på heltid. Intervjuer görs löpande så ansök idag!