OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJR söker för kunds räkning en kunnig och serviceinriktad Löneadministratör. Kundföretaget är ett väletablerat och internationellt företag med kontor i Stockholm. Som Löneadministratör är du en del av en större löneavdelning och du hanterar svenska lönersamt svarar på frågor från chefer och medarbetare. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 3 månader med start omgående. Tjänsten är på heltid.För rätt person finns chans till förlängning.
Mer om tjänsten
Som Löneadministratör ansvarar du, tillsammans med dina kollegor, för administrationen av företagets svenska löner. Du svarar på frågor från chefer och medarbetare och hanterar sedvanliga arbetsuppgifter såsom:
- Tolkning av lagar och olika kollektivavtal
- Registrering, beräkning och korrigering av löner
- Personaladministration (såsom anställningsintyg)
- Svara på lönerelaterade frågor från chefer och medarbetare
Det här är tjänsten för dig som har hanterat löneadministration från ax till limpa och vill ansluta till ett internationellt och ledande företag. Du bidrar med dina kunskaper och färdigheter samtidigt som du utvecklas tillsammans med dina kollegor!
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har arbetat minst 3 år inom löneadministration och du har en bred erfarenhet inom yrkesområdet. Vi ser gärna att du har genomfört eftergymnasiala studier inom lön. Du har systemvana och är lättlärd i system.
Som person är du serviceinriktad och trivs i en roll där du ger lönesupport till företagets anställda. Du är noggrann och effektiv i ditt arbete samtidigt som du är en lagspelare som trivs i teamet.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterareSimon Jordal/Recruitment Consultant. Vi intervjuar löpande och tjänsten kommer att tillsättas så snart som möjligt.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/).
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolagetSJR in Scandinavia ABmed dotterbolagenSJR in Sweden AB,Ogunsen AB,SJR IT ABochWES AB.
Titel: Löneadministratör
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88