OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som tidigare har arbetat med löneadministration och som är intresserad av att arbeta på ett internationellt bolag inom anläggningsbranschen! Rollen innefattar främst administrering av tidsrapporter, svara på inkommande frågor kring lön samt övrig administration relaterat till lön. Välkommen in med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Itinera S.p.A. är ett internationellt byggföretag med säte i Italien, de arbetar med storskalig infrastruktur och samhällsbyggande och är en stor global aktör inom byggandet av stora infrastrukturprojekt, civila och industriella byggnader. Företaget har funnits i över 80 år, med projekt i ca 15 länder men där huvudkontoret finns i Italien. Itinera befinner sig i en spännande fas och söker nu en löneadministratör som främst kommer att sitta på deras kontor i Solna men även arbeta från kontoret i Nacka någon dag i veckan/varannan vecka.
Som löneadministratör kommer du att samla in tidrapporter från ca 130 anställda och administrera dessa, besvara eventuella frågor kopplat till lön/skatt samt ansvara för kommunikationen internt och externt relaterat till lön. Detta är en direktrekrytering där Academic Work ansvarar för rekryteringsprocessen men där du anställs hos Itinera.
Du erbjuds
* En arbetsplats där du får axla ett stort ansvar i din roll
* En möjlighet att arbeta i en internationell och spännande miljö
* Möjligheten att vara en del av implementeringen av ett nytt digitalt tidrapporteringssystem
ARBETSUPPGIFTER
- Samla in tidsrapporter från anställda och se till att all underlag har kommit in
- Skicka in underlaget till lönebolag och hantera kommunikationen med dem
- Besvara inkommande frågor från anställda gällande löner/skatt
- Vara en stor del av implementeringen av ett nytt digitalt tidrapporteringssystem
- Hantera övrig administration relaterat till löner, te.x anställningsavtal, uppdaterade personuppgifter osv.
VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då det är företagets interna språk
- Har erfarenhet av att arbeta med löneadministration och känner sig trygg med arbetsuppgifterna
- Har goda kunskaper i Officepaketet
Det anses meriterande om du
* Har arbetat i en internationell miljö tidigare
* Har arbetat inom väg och anläggning och har en förståelse för branschen
* Har en relevant utbildning inom ekonomi/löneadministration
* Har arbetat med kollektivavtal innan, fördelaktigt med tjänstemannaavtalet och/eller väg och banavtalet
#
Vi söker dig som är
* Strukturerad
* Noggrann
* Ansvarstagande
* Initiativtagande
Övrig information
* Start: Så snart som möjligt
* Omfattning: Heltid, 8-17
* Placering: Solna. Arbete från kontor i Nacka ca 1 dag i veckan/varannan vecka.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Itineras önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Itinera grundades 1938 och är en del av ASTM-Group som är aktiv i mer än 15 länder med 17 000 anställda och med en omsättning på 3,1 miljarder euro 2021. Itinera är det största utländska byggföretaget i Norden och har ett flertal större pågående infrastrukturprojekt i bland annat Sverige. Målsättningen är att hållbarhet ska genomsyra samtliga affärsaktiviteter. Utvecklingsarbeten bedrivs på samtliga marknader där företaget är verksamt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231