OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Tjänsten
Vår kund är ett konsultbolag som hjälper såväl små enskilda firmor som stora koncerner med allt från bolagsstyrning och förvärv till strukturförändringar, outsourcing och affärsutveckling. Företaget har utsetts till Gasellföretag och Superföretag ett flertal gånger.
På kontoret centralt i Stockholm arbetar idag 45 medarbetare. Du kommer ingå i en grupp med tre löneadministratörer som tillsammans ansvarar för 80 kunder och totalt 650 löner. Du kommer arbeta med olika kollektivavtal men med störst fokus på tjänstemannasidan. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid (deltid för den som önskar) med start så snart som möjligt och förväntas pågå 6 månader med möjlighet till förlängning.
Arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör arbetar du brett med löpande lönehantering och har bland annat följande arbetsuppgifter:
• Göra hela lönekörningen
• Beräkna semesterlöneskuld
• Administrera avvikelser
• Hantera semesterårsskifte
• Kontrolluppgifter
• Svara på mejl från anställda och kunder
• Bokföra lön och semesterlöneskuld
• Hantera utlägg, förmåner och traktamenten
Kvalifikationer
För att passa i rollen ser vi följande bakgrund som lämplig:
• Minst två års erfarenhet som löneadministratör
• Erfarenhet av det webbaserade lönesystemet Kontek är meriterande
• Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Som person är du en "doer" som tycker om att kavla upp ärmarna. Du är orädd, prestigelös, har en positiv attityd samt stort tålamod.
Arbetstid
Heltid (med möjlighet till deltid), 6 månaders konsultuppdrag med möjlighet till förlängning
Intresse för tjänsten?
Känner du igen dig? Tveka inte att skicka in din ansökan. Vi gör urval och intervjuer löpande. Välkommen med din ansökan!
Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.
Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.
Nyckelord: löneadministratör, lön, löner, löneadministration, lönekonsult
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström
Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719