Löneadministratör till kund i Linköping

Löneadministratör till kund i Linköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du driven, ambitiös och strukturerad? Är du en lagspelare som trivs på en arbetsplats som präglas av en familjär stämning? Då har vi nästa uppdrag för dig! Just nu söker vi till vår kund en löneadministratör. Läs vidare och sök redan idag för chansen att starta hösten med ett nytt och spännande jobb


Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på Randstad men med goda möjligheter att få anställning direkt hos företaget för rätt person.


Som Lönekonsult hos oss kommer du att ansvara för hela löneprocessen till våra kunder i olika branscher. Det innebär bl a att du i möten med kunden är proaktiv och uppmärksam på kundens önskemål för att kunna utveckla leverans och kundrelation. Du kommer att bli en del av ett härligt team där du har ett helhetsansvar för dina kunder. 


Vi söker dig som trivs med att arbeta varierat, är snabb och effektiv. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är serviceinriktad, noggrann, strukturerad och effektiv. Har du arbetat i AgdaPs så är det ett plus.  Du är har goda kunskaper i Officepaketet och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Som person ser vi också att du är ambitiös och tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. 


I rollen ingår också en viss personaladministration och har du erfarenhet inom det området är det meriterande. Är du ansvarsfull och noggrann samt lägger stor vikt vid att finnas till hands för övriga kollegor kommer vi att både har roligt och trivas ihop på jobbet.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
- Administrera personalärenden
- Genomgång och uppföljning av närvaro/frånvarorapportering
- Löneberedning
- Genomgång och kontroll av provisions/ bonusunderlag
- Genomgång och kontroll av reseräkningar
- Säkerställa löneutbetalningar
- Rapportering till bl a pensionsföretag, FORA, Skatteverket, Collectum
- Genomförande av årsskiftesrutiner 

Arbetstider
Tjänsten är på heltid med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod. Arbetstid: Måndag -fredag  08.00-17.00.



Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av att arbeta med hela löneprocessen Meriterande är om du har någon vidareutbildning inom Lön. Systemet som används är bl a Visma, Hogia och Agda. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av Agda. 


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du positiv, produktiv och effektiv. Du har ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete framåt.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-07-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Annette Lorentzon,  annette.lorentzon@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juli 2021
  • Ansök senast: 31 juli 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

31 oktober 2024

24 september 2024