OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
I rollen som löneadministratör kommer du att jobba processinriktat i ett team om 8 medarbetare där förmågan att jobba teamorienterat är väldigt viktig. Tjänsten är en inhyrning hos kund vilket innebär att du kommer att anställas på Dreamwork som konsult. För rätt person finns goda möjligheter för tillsvidareanställning på Peab. Tjänster är på heltid.
Du kommer bland annat att:
• I samarbete med teamet jobba med stora delar i löneprocessen
• Utföra kontroller i företagets olika system
• Utifrån fellistor hantera och korrigera sedvanliga uppgifter kring sjukfrånvaro, semester, bilar och traktamenten
• Upprätta arbetsgivarintyg
• Hantera projektanmälan och uppgifter i dessa
• Ha kontakt och samarbeta med bland annat Personalsamordnare och Avtalssamordnare
• Svara på lönerelaterade frågor från chefer och medarbetare
Ständiga förbättringar kommer också vara en naturlig och självklar del i din roll, vilket innebär delaktighet tillsammans med lönechef och kollegor att utveckla rutiner och processer och att upprätta samt säkerställa att lathundar alltid är uppdaterade och aktuella.
Om företaget
Peab är Nordens Samhällsbyggare med 14.000 anställda och en omsättning överstigande 45 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.
Mer om tjänsten
I Peab blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. De engagerar sig i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det Peab bygger och anlägger. Det är viktigt för Peab att du delar deras kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det de gör. Hos Peab finns stora möjligheter till personlig utveckling.
Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av självständigt arbete med hela löneprocessen och vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom lön. Du har god datavana och det är meriterande om du har erfarenhet av POL och tidigare arbete med löneadministration inom bygg. Du har erfarenhet av att hantera stora volymer på ett större företag och trivs i den miljön.
I denna rekrytering/inhyrning lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, som person är du serviceminded, tycker om att ge support och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad, systematisk och har en god initiativ- och beslutsförmåga. Du kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och gillar förändringsarbete och utveckling.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
Vi på Dreamwork är People-Management-konsulter för människor och organisationer. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001 och under 2015 hade vi en tillväxt på 51%.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09