OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är Nordens största bemannings- och rekryteringsföretag för högskolestudenter och unga akademiker. Vi erbjuder extrajobb, konsultuppdrag och rekryteringar inom de flesta tjänsteområden och branscher. Vi vill skapa möjlighet för högskolestudenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier och hjälpa unga akademiker till jobb. Vi har verksamhet i hela Sverige samt i Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Latour Industries består av ett trettiotal fristående dotterbolag som är indelade i sju stycken affärsenheter. Varje affärsenhet har en egen ledning som självständigt driver den operativa verksamheten i de ingående bolagen. Inom Latour Industries finns både bolag som bedriver handel och tillverkande bolag med egna produkter. Gemensamt för alla bolag är att det finns en värdegrund som bygger på respekt, nyfikenhet och entreprenörskap. Alla bolag har tillgång till gemensamma resurser och processer för att hantera förvärv, administration, ekonomi, IT, utbildning och personalutveckling. Som löne- och personaladministratör kommer du att ingå i denna grupp och fungera som ett lönecenter för affärsenheterna. Arbetsuppgifter: Då den nuvarande löneadministratören går vidare inom organisationen söker vi nu dennes efterträdare. I rollen som löneadministratör kommer du att jobba i rese- och tidredovisningssystemet Flex och i lönesystemet Agda. Du ansvarar för lönehanteringen av alla anställda inom nio bolag i koncernen vilket är ca 180 personer. Tjänsten innebär att kontinuerligt jobba med förbättringar och underhåll av löneprocessen. Du ansvarar även för att på ett pedagogiskt sätt utbilda ny personal inom rese- och tidredovisningssystemet. Då företaget är ett Investmentbolag sker det ofta snabba förändringar i företagsstrukturen vilket du måste vara beredd att anpassa dig till. Detta gäller även de system som företaget använder sig av. Det kommer även att förekomma en del resor mellan de olika bolagen i södra Sverige Under din uppstart kommer du att gå parallellt med nuvarande person under en månads tid och även genomföra en grundutbildning. För rätt person erbjuds ett självständigt och stimulerande arbete där det ges stora möjligheter att påverka sin vardag och att utveckla sin roll. Du kommer t.ex. att: *Ansvara för kontrolluppgifter, pensioner, arbetsgivarintyg *Bistå chefer med löneuppgifter och dokumentation av alla anställda. *På egen hand sköta avstämningar och fortlöpande rapportering till ekonomiavdelningarna. -För att lyckas i tjänsten krävs att du är självgående och vågar testa dig fram. Vi söker dig som: *Har en eftergymnasial utbildning och några års erfarenhet av att jobba med lön. *Har goda IT-kunskaper Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba med kollektivavtal. Som person är du strukturerad, kvalitetsmedveten och samarbetsvillig. Detta är en rekrytering och du kommer att anställas direkt av kunden. För att söka tjänsten klicka på länken nedan http://www.academicwork.se/redir.aspx?id=16761
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Jennie Ridderstad
0313523376
0736444136
Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
konsultchef Matilda Lyngéus
0313523386
0701617309
konsultchef Jennie Ridderstad
031-352 3376
Catrin Wiberg
Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
Konsultchef Camilla Brehm
031-352 33 54
Maria Grönqvist
CM Emma Isaksson
031-3523389
0701-617357