OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Löneadministratör som vill göra vårt HR-Lön team komplett. Du välkomnas till ett engagerat team där de flesta av oss sitter i Norrköping. Hos oss hanterar du hela löneprocessen från A till Ö. Utöver det löpande arbetet så deltar du i processförbättrande arbeten och aktiviteter.
Om tjänsten:
Enheten HR-Lön ansvarar för utförande av HR- och löneadministration. Vi ger råd och stöd till chefer och medarbetare inom arbetsmiljö, arbetsrätt, rekrytering, samt personal-, löne- och pensionsfrågor. Våra uppgifter är även att bland annat beräkna, redovisa och utbetala löner, förmåner, ersättningar och pensioner.
Vi är totalt 14 personer inom enheten som består av Enhetschef, Gruppchef, Löneadministratörer, Applikationsansvariga, HR-Administratör, HR-Samordnare, HRBP och HR-Specialist. Du rapporterar direkt till Gruppchef.
Bland dina arbetsuppgifter finns:
• Rådgivning inom löneprocessen/HR-processen
• Hantering av lönepåverkande indata
• Lönekörning
• Bokföringsunderlag till ekonomi/redovisning
• Stöd vid schemahantering
• Behörigheter
• Reseräkningshantering
• Inrapportering av anställningsuppgifter samt att skapa anställningsavtal
Du kommer även vara en del av HR-service som agerar support gentemot medarbetare och chefer gällande personal och lönerelaterade ärenden.
Vi söker dig som:
• har en fullständig gymnasial utbildning. Vi ser gärna att du har en relevant eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande erfarenhet
• arbetat som löneadministratör i minst 2-3 år
• har erfarenhet av att ha arbetat i löneprocessens alla delar
• behärskar svenska flytande i både tal och skrift
• har god kunskap i att tolka arbetstidsavtal och kollektivavtal
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• att ha arbetat i Heroma
• att ha arbetat i offentlig verksamhet, gärna statligt
• schemaläggning för skiftgående personal
Som person bör du gilla att jobba tillsammans i team. Du är duktig på att samarbeta och skapa goda relationer. Vi söker dig som tycker om att ge utmärkt service och lägger vikt vid god kommunikation. Du är också en noggrann person som gillar ordning och reda, tar ansvar och initiativ inom ramen för din roll.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och urval kan komma att ske löpande.
Anställning:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Norrköping. Innan anställningen genomför vi en säkerhetsprövning som bland annat innefattar drogtest. LFV tillämpar urvalstester.
Tillsättning sker snarast enligt överenskommelse.
LFV har goda anställningsvillkor och ett brett utbud av förmåner som bland annat innefattar en privat sjukvårdsförsäkring och goda pensionsvillkor.
Om LFV:
LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flygplan i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi fortsätter att driva digitaliseringen. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. LFV har 1 150 anställda och en omsättning på 3,3 miljarder kronor.
Avdelningen Gemensamma tjänster ansvarar för att driva och utveckla arbetet avseende verksamhetsgemensamma områden samt ge stöd till den övriga organisationen. Inom avdelningen finns enheterna Inköp, Ekonomi, Kommunikation, HR-lön, Lokaler och service, Flygsäkerhet samt Utbildning. Totalt omfattar avdelningen cirka 120 medarbetare fördelade på sju enheter, med en chef för varje enhet.
Läs mer om LFV www.lfv.se