OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.
Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi är som Dalarnas största arbetsgivare en viktig del av utvecklingen i länet.
Lön & HR-system är en del av Landstinget Dalarnas personalenhet och består av två enheter som tillsammans har totalt 25 medarbetare fördelade på fyra orter i Dalarna. Varje månad hanterar vi cirka 9 500 löner och ersättningar för anställda och förtroendevalda inom Landstinget Dalarna.
Nu söker vi en ny medarbetare till lön, med placering i Landstingshuset i Falun.
ARBETSBESKRIVNING
Som löneadministratör bär du huvudansvaret för den direkta lönehanteringen genom att du har ett eget ansvarsområde. Arbetet består av löpande löneadministration, avtalstolkning, kontroller, beräkningar, intyg och rapportering i vårt personaladministrativa system Heroma. Du kommer även att ge support och stöd till chefer i deras arbete med den dagliga rapporteringen i systemet samt bemanna vår Lön & HR-system support.
Arbetet innebär periodvis ett högt tempo för att hålla fastställda deadlines.
KVALIFIKATIONER
Krav:
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller annan utbildning/ erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha kunskap och erfarenhet av löneadministration samt av arbete i administrativa datasystem.
Meriterande:
Erfarenhet av Heroma, avtalstolkning och kunskap om avtal är meriterande.
Personliga egenskaper:
Du har god administrativ förmåga, siffer- och ordningssinne, god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt hög servicekänsla. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Din ansökan med löneanspråk, vill vi ha så snart som möjligt, dock senast 2017-01-22. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningtiden.
Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Bifoga alltid CV och personligt brev med din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Stikå Mjöberg
0250-49 34 30
Pia Ohlsson
023-49 02 08
Mona Månsson
Elisabeth Grop Gyllenhak
0250-49 34 90
Kerstin Erlandsson
023-79 20 48
Margaretha Nordman
023-49 08 50
Eva Törnqvist
Karin Arvidsson
0250-493250
Helena Bevring
0250-493250
Margareta Nordman/Elisabet Norgren
023-49 08 50