OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till städbranschens största privatägda företag MIAB med kontor i Bromma söker vi en lösningsorienterad och hjälpsam HR- och löneadministratör som ska hantera löneprocessen från ”ax till limpa”.
MIAB grundades 1979 och har genom sin långa historik en gedigen kunskap och erfarenhet av uppdrag från kunder inom de flesta branscher och verksamheter, bland annat vårdsektorn, skolor, förskolor, kontor, hotell, muséer, butiker, gallerior och köpcentrum.
På företaget arbetar drygt 3 000 medarbetare och koncernen omsätter ca 1,1 miljard årligen. MIABs två huvudkontor ligger i Stockholm och Åbo och företaget har ett flertal lokalkontor i Sverige och Finland.
Arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör kommer du att arbeta i en bred och varierad roll med hela löneprocessen (främst kollektivanställda). Utöver vanligt förekommande arbetsuppgifter inom lön kommer du även att arbeta med andra HR- relaterade uppgifter som bland annat rekrytering av lokalvårdare.
Lönebearbetning och beräkning sker i Hogia Lön Plus. I arbetsuppgifterna ingår även att göra löneutbetalningar och producera lönespecifikationer. Du kommer vidare att arbeta med tidsredovisning och reseräkningar i systemet Pajp.
Dina arbetsuppgifter kommer även att inkludera;
- Hantering av ersättningar och arvoden
- Hantering av semesterberäkningar
- Hantering av pensions- och övriga försäkringar
- Kontakt med chefer och medarbetare inom företaget
- Rapportering till och kontakt med Försäkringskassan, Migrationsverket, Kronofogden, SCB och andra myndigheter
Du kommer även att vara delaktig i effektivisering- och digitaliseringsprojekt.
Du får en roll med många kontaktytor där ditt uppdrag att agera affärsstöd blir väldigt viktig. Du kommer att vara en del av HR- och löneteamet och rapporterar till bolagets HR-chef.
Kvalifikationer
Vi tror att du är gymnasieekonom eller motsvarande och har en vidareutbildning inom lön. Du har arbetat några år som löneadministratör och du har erfarenhet av hela löneprocessen från ax till limpa. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Hogia Lön Plus och tidredovisningssystemet Pajp.
Du behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift och det är en stor fördel om du även behärskar engelska obehindrat i tal och skrift. Du har även god datavana och särskilt inom Office365.
Personliga egenskaper
Till MIAB söker vi dig som är noggrann och ansvarstagande. Det är viktigt att vara serviceinriktad och pedagogisk och på ett enkelt sätt kunna förklara och besvara alla frågor inom löneområdet. Du är vidare stresstålig och har förmåga att strukturera ditt eget arbetssätt och sätta gränser. Sist men inte minst så är du social, nyfiken och positiv.
Mer om MIAB
MIABs vision är att alltid vara branschens mest personliga och eftertraktade arbetsgivare och samarbetspartner, där människor får möjlighet att växa och utvecklas - tillsammans hjälper de sina kunder till en enklare vardag.
Mer om tjänsten
- Tillsättning: 17 augusti eller enligt överenskommelse
- Omfattning: heltid, 40 timmars arbetsvecka med möjlighet till flexibla arbetstider
- Placering: Bromma
- Uppdraget är ett ”hyrköpsuppdrag” och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 4 månaderna och därefter övergår anställningen till kund om båda parter så önskar
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
Varför jobba på Andara Professionals?
Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!