Löneadministratör till myndighet

Löneadministratör till myndighet

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Löneadministratör med minst 2 års erfarenhet av rollen till ett långt uppdrag hos vår kund i Stockholm.
Löneteamet hos vår kund består av tre personer (en lön- och modulansvarig samt två löneadministratörer) och ingår i HR-enheten. Teamet behöver förstärkas med en löneadministratör då organisationen är i stark tillväxt vilket innebär ett större tryck på lönefunktionen.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara löpande löneadministration, registrering av tidrapporter, registrera ersättningar och utlägg, hantering av reseräkningar, förmåner och förmånsbilar, fakturahantering, hantera nyanställda och avsluta anställning, sammanställa och kontrollera/rätta utbetalningsunderlag, statistik, rapporter, intyg, årsinkomst, sjukanmälan, tjänstepensionsavsättning, löneväxling, arbetsgivardeklaration
Som Löneadministratör arbetar du även med att löpande utveckla processerna kring lön i syfte att förenkla och förbättra för både medarbetare, chefer samt för HR-enheten.
För rollen som Löneadministratör hos vår kund krävs minst 2 års arbetslivserfarenhet inom löneadministration.
Kunden ser det som meriterande med följande erfarenhet: · Löneadministration i UBW/Agresso lön · Löneadministration inom en statlig myndighet · Löneadministration kring statliga kollektivavtal · Erfarenhet av att ha digitaliserat löneprocesser · Erfarenhet av statistikarbete inom löneområdet






Stor vikt läggs på personliga egenskaper

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2021
  • Ansök senast: 9 maj 2021

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


Interim Lönespecialist till kund

30 december 2024

30 december 2024