OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetslivserfarenhet från en tjänst som löneadministratör och vill fortsätta utvecklas i din roll? Vill du även arbeta med att både ge och få god service av människor runtomkring dig? Då vill vi berätta mer! Just nu söker en av våra målfokuserade myndigheter inom hållbarhet i Jönköping en duktig löneadministratör.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu dig som vill arbeta som löneadministratör på en myndighet med stort samhällsansvar. Du kommer bland annat att hantera löneunderlag, sammanställa rapporter och svara på frågor från personalen på myndigheten. Vi ser att du är serviceinriktad som person och är nyfiken på att lära dig nya arbetsuppgifter.
Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter :
Bearbeta och kontrollera löneunderlag
Ta fram lönelistor
Ta fram rapporter och statistik
Redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
Sammanställa tid- och frånvarorapporter
Svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet)
Krav för tjänsten:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper i lönesystem (exempelvis Heroma, Agda m.fl.)
Kunskap om kollektivavtal
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Meriterande krav för tjänsten:
Erfarenhet av ekonomiadministration
Vi söker dig som har förmåga att:
Vara kommunikativ
Lätt lära sig nya arbetsuppgifter
Vara serviceminded
Ha god förståelse och kunskap i att hantera och använda olika typer av IT-system
Uppdragsperiod och omfattning :
Uppdraget är på heltid under arbetstiderna 08.00 -16.30 mellan måndag till fredag och kommer att utföras i Jönköping. Uppdragstiden startar omgående efter överenskommelse och gäller till 2023- 01-31 med möjlighet till 6 månaders förlängning.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-02-01. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta oss.
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen