Löneadministratör till myndighet i Norrköping

Löneadministratör till myndighet i Norrköping

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vi söker en erfaren Löneadministratör för ett konsultuppdrag på en statlig myndighet i Norrköping. Som Löneadministratör ansvarar du för att säkerställa korrekt och effektiv hantering av löneadministrationen för samtliga medarbetare. I din roll som Löneadministratör ingår att hantera lönerelaterade ärenden, utlägg, förskott och systemadministration.
Uppdraget omfattar arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (exempelvis reseräkningar, rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller).

Tillsammans med kollegorna på lönekontoret supporterar du myndigheten i frågor relaterade till lön och andra ersättningar. Du arbetar nära gruppledaren och kollegorna på lönekontoret för att administrera löneutbetalningar, rapportering och support till medarbetare. 

I din roll som Löneadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Bearbeta och kontrollera löneunderlag
- Ta fram lönelistor
- Ta fram rapporter och statistik
- Redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
- Sammanställa tid- och frånvarorapporter
- Svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet)
- Göra beräkningar och rättningar
- Daglig styrning och arbetsledning av verksamheten

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Löneadministratör är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt men senast 2024-12-06 och beräknas pågå i 6 månader. Därefter finns möjlighet till förlängning i ytterligare tre månader.

Under uppdragstiden kommer behovet av att arbeta på plats på kontoret i Norrköping att variera. Första månaden ska arbetet utföras på plats 100 %, sedan kommer möjlighet att arbeta på distans ca 1–2 dagar i veckan vara möjligt om arbetet tillåter.

Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
• Goda kunskaper i MS Office
• Goda kunskaper i lönesystem
• Goda kunskaper i ekonomisystem
• Goda kunskaper om kollektivavtal
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift 

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. 

Meriterande för tjänsten:
- Erfarenhet av lönesystemet Personec P
- Erfarenhet av lönesystemet Fenix
- KY-utbildning eller liknande inom lön 

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-11-13

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: anki.arnquist@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2024
  • Ansök senast: 13 november 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024

Erfaren Lönekonsult

Erfaren Lönekonsult

20 december 2024

Lönesystemspecialist

Lönesystemspecialist

20 december 2024