OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
NCCs vision är att vara det ledande företaget i utvecklingen av framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation. Vi jobbar med att ständigt förnya byggbranschen och skapa bästa tänkbara arbetsmiljö för våra anställda.
HR Services Sverige (HRS), är ett Shared Service Center under uppbyggnad som levererar administrativa HR- och lönetjänster till NCC:s bolag inom Sverige med ca 11 000 anställda. HRS består idag av 43 medarbetare uppdelat i fyra grupper. HRS Lön, HRS Löneredovisning & Utlägg, HRS Business Solutions samt HR support & administration. Lönegruppen består av 19 personer: 3 teamledare, en lönespecialist samt 14 Löneadministratörer och en gruppchef.
Rollen hos oss
Vi söker en person som är intresserad av att arbeta med självständigt löneadministrativt arbete inom ett stort byggbolag. Arbetet innebär sedvanlig löneadministration samt att ge service, information, support och stöd till chefer och anställda inom NCC Sverige samt kontakter med myndigheter och andra externa aktörer. Du kommer också att vara delaktig i arbetet med att effektivisera och utveckla vår löneprocess och rutiner. Du ingår i ett team där samarbete är av stor vikt.
Dina erfarenheter
Du har minst 2 års erfarenhet som löneadministratör. Du har erfarenhet av hela löneprocessen och förståelse för kopplingen mellan Lön-HR/Ekonomi. Du har god vana av att tolka kollektivavtal, gärna byggavtal. Du är van att jobba i större lönesystem, meriterande med erfarenhet av Pol Bas. Utbildning motsvarande gymnasieekonom och gärna med påbyggnad YH utbildning inom lön, alternativt annan relevant utbildning inom lön.
Dina egenskaper
Som person är du serviceminded, självgående och nyfiken. Att du är noggrann, strukturerad och flexibel är något vi lägger stor vikt vid. Vidare ser vi att du är lyhörd och öppen för förändringar. Eftersom du kommer arbeta tillsammans med andra är det viktigt att du trivs att arbeta i team. Att du har ett stort intresse för lönefrågor är lika självklart som viljan att ge bästa service till alla anställda.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidare anställning, heltid med placering på vårt huvudkontor i Solna.
Vi erbjuder
Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.
Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en bra variation på arbetsplatser där du kommer att möta olika typer av utmaningar och snabbt få möjlighet till ansvar.
Hos oss är det du som påverkar din utveckling.
Har du frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till Gruppchef Lena Edström Sandin, 08- 585 528 10 eller HR generalist Marie Holmberg 08-585 521 04. Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2014-09-14.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35