Löneadministratör till OBOS Sverige

Arbetsbeskrivning

Medlemsägda OBOS är en av Sveriges största bostadsutvecklare och ägs av sina 500 000 medlemmar i Norge och Sverige. OBOS erbjuder bostäder för alla livets faser i form av villor, kedjehus och flerbostadshus, i städer och på landsbygden. OBOS verkar i Sverige genom varumärkena OBOS, Smålandsvillan och Myresjöhus. Koncernen har omkring 2 500 anställda, varav knappt 1 000 i Sverige i dotterbolagen OBOS Sverige, OBOS Kärnhem och OBOS Nya Hem.

Vi söker en engagerad och vass löneadministratör som har erfarenhet av lönehantering och som vill vara med och utveckla vår Löneavdelning.

OBOS i Sverige växer och vi är på väg in i en ökad digitalisering och vill skapa en proaktiv lönefunktion där du och dina kollegor kommer vara en viktig del i utvecklingen. Du kommer att ingå i OBOS HR & Löneteam.

Om rollen
I rollen som löneadministratör är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Du kommer att få möjlighet att arbeta brett inom hela löneområdet och med hela löneprocessen.
* Arbeta självständigt, sköta lönehantering och utbetalning för både tjänstemän och yrkesarbetare.
* Tolka kollektivavtal, hantera avvikelser, semesterberäkning, arbetsgivardeklarationer, uppföljningar, utlägg, reseräkningar, systemunderhåll samt framtagande av statistik, arbetsgivarintyg.
* Det kan även innefatta pensions- och försäkringslösningar, och kontakt med HR Business Partners, chefer och medarbetare i olika frågor.
* Du kommer också ha kontakt med myndigheter vad gäller medarbetares årsinkomster och sjukskrivningar.
* Vid behov får du hålla utbildningar för chefer och medarbetare inom olika typer av lönefrågor.


Vi söker dig som har:
* Relevant eftergymnasial utbildning inom lön och/eller ekonomi
* Erfarenhet av arbete med lönehantering
* Bred systemerfarenhet, främst i lönesystemet Hogia
* Erfarenhet av lönehantering för skiftavlönade är meriterande, gärna inom byggbranschen
* Flytande i svenska i både tal och skrift 

Personliga egenskaper
För att trivas hos oss och lyckas i rollen krävs att du är ansvarstagande och driver ditt eget arbete strukturerat mot uppsatta leveransdatum.
Du känner dig trygg med att ta egna beslut och att arbeta självständigt.
Du är en fena på att planera och organisera ditt arbete på ett realistiskt sätt samt kunna förutse och utveckla genomförbara och effektiva lösningar på problem.
Vidare ser vi att du kan arbeta i en föränderlig miljö där du har en vilja att lära dig nytt och våga utmana det befintliga. Du är duktig på att få saker att ske och driver gärna nya initiativ och satsningar både inom och utanför dina ansvarsområden.
Då rollen även kräver att du stöttar och utbildar medarbetare och chefer krävs en god kommunikativ förmåga.
 
Vårt erbjudande till dig

OBOS är en av de snabbast växande bostadsutvecklarna i Norden med uttalade mål att växa i Sverige. Vi satsar dessutom på att medarbetare ska må bra, både i och utanför arbetet, genom att aktivt uppmuntra till exempelvis friskvård och sociala aktiviteter - allt för att skapa en positiv teamkänsla bland våra anställda.
Koncernen har varit med och format Sverige i 90 år och även om det är husen som satt sin karaktär på Sveriges samhällen och städer, hade det inte hänt om vi inte hade haft kompetenta och ansvarsfulla medarbetare. Vi jobbar med mycket frihet under ansvar.
Koncernen är i en tid av optimistisk tillväxt och du kommer att ingå i ett framgångsrikt team som jobbar på en marknad med mycket goda och spännande framtidsutsikter.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Löneteamet är placerat i Myresjö men vi har kontor på flera ställen i Sverige bla i Växjö och Solna och du rapporterar till HR-chefen.
Varmt välkommen med din ansökan senast den 1 juni!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och annonsen kan komma att stängas innan sista ansökningsdag.
För mer information om tjänsten kontakta Helena Rosendahl, HR Business Partner, Helena.rosendahl@obos.se, OBOS Sverige.

Kontaktpersoner på detta företaget

Affärsutvecklingschef Olle Petterson
070-6257494
Affärsutvecklingschef Roger Hjertonsson
070-6434053
Rekryteringsansvarig Victoria Grann Hammarström
036-351034

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OBOS Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2022
  • Ansök senast: 1 juni 2022

Besöksadress

Stationsvägen 6 57013 Myresjö
None

Postadress

Stationsvägen 6
Myresjö, 57013

Liknande jobb


Lönekonsult till Löneenheten

Lönekonsult till Löneenheten

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024